18 408 läst ·
485 svar
18k läst
485 svar
IF Metall avbryter strejken mot Tesla, inga medlemmar kvar.
Jo, så långt är jag med dig.Nötegårdsgubben skrev:
Jag vill dock hävda att du gjort din åsikt i frågan ganska klar genom att alls göra ett sådant uttalande.
Om man läser mellan raderna så är det du egentligen vill ha sagt att nu har de drivit upp lönerna så pass att de bara ger arbetsgivaren än mer incitament att trycka på hårdare och snabba på införandet av automation.
Att säga något utan att säga det är en teknik som inte är helt obekant för mig.
Men du har absolut rätt i sak, du skrev inte så....rakt ut.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 827 inlägg
Jag vet varken hur amerikansk inflation eller löneutveckling har varit generellt. Ej heller huruvida den här gruppen tjänar mycket eller lite sen tidigare, så jag ser inget skäl att gissa. Däremot kan jag förutspå att de kommer att tappa arbetstillfällen om de sträcker sig efter för mycket, något de utan framgång verkat försöka försäkra sig mot genom att vilja förbjuda arbetsgivarna att ägna sig åt teknikutveckling.
Om det får dig att tro saker om vad jag tycker får det stå för dig.
Om det får dig att tro saker om vad jag tycker får det stå för dig.
Menar du att den svenska tidningen (som jag länkat till) vet bättre än den amerikanska fackföreningen som skrivit på avtalet (som jag också länkat till)?Nötegårdsgubben skrev:
Eller är det någon annan källa du menar?
Vilken av mina två källor använder du för att komma till din tolkning och kan du citera den text du använder som bas för din tolkning?
Skogsägare
· 23 827 inlägg
Jag såg faktiskt bara den första. Använder du dåliga källor är det därtill mer ditt än mitt problem, mer än att jag slösat bort tid då.D Dilato skrev:
Den du angav i inlägget jag kritiserade.D Dilato skrev:
Redigerat:
Varför läser du selektivt?Nötegårdsgubben skrev:
Du svarar med delcitat
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
på ett inlägg som innehåller mycket mer, nämligen ILAs ordförandes kommentarer om vad avtalet innebär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det väljer du att ignorera och låtsas som att du inte sett det.
Skogsägare
· 23 827 inlägg
Jag läser inte selektivt, däremot svarar jag bara på det jag finner relevant eller har något att invända mot.D Dilato skrev:
Jag tyckte därtill att frågan var intressant och lade tid både på att snabbtitta genom filmen (som väl var imponerande men inte så relevant) och att läsa den första länken.
Jag läste det du citerade. Det motsade inte det du skrivit tidigare så jag brydde mig inte om att följa länken för att se om där stod något du inte tog upp. Eller så hade jag inte tid eller tänkte inte på den. Jag minns inte.D Dilato skrev:
Att du senare lagt till ett inlägg med andra citat och en annan länk är för övrigt inget som gärna kan ha påverkat inlägget jag skrev innan det.
Det får du tro om du vill.D Dilato skrev:
Klicka här för att svara