17 039 läst ·
448 svar
17k läst
448 svar
IF Metall avbryter strejken mot Tesla, inga medlemmar kvar.
Du har fortfarande inte förstått vad ett kollektivavtal är.M maria01 skrev:
Avtalet sätter miniminivån, det är fritt fram för arbetsgivaren att sätta en högre lön.
Jag har aldrig någonsin jobbat och haft en lön som är lika låg som i kollektivavtalets miniminivå. Det enda jobb jag haft med dålig lön är på det företaget som saknade kollektivavtal.
Renoverare
· Stockholm
· 21 114 inlägg
Vad tror du händer när man höjer de lägsta lönerna? Tror du de pengarna skapas av magi? Nej, utan lönerna går mot mitten.G gaidin skrev:Du har fortfarande inte förstått vad ett kollektivavtal är.
Avtalet sätter miniminivån, det är fritt fram för arbetsgivaren att sätta en högre lön.
Jag har aldrig någonsin jobbat och haft en lön som är lika låg som i kollektivavtalets miniminivå. Det enda jobb jag haft med dålig lön är på det företaget som saknade kollektivavtal.
du som inte förstår att företag själva kan ge bättre utan kollektivavtal.G gaidin skrev:Du har fortfarande inte förstått vad ett kollektivavtal är.