7 001 läst ·
323 svar
7k läst
323 svar
Hyresrätter i småhusområden ett tudelat ämne
Jag menade mer generellt fördelarna med att fler personer flyttar till ett område och inte det som gällde i din lilla ankdammG Greger_08 skrev:Inget av det där är nog applicerbart i förorter i Storstäderna.
Det är inte ofta man ser tomma lokaler i centrum i förorterna
Kommunaltrafiken är redan bra kanske det blir några extra avgångar efter folk klagat på trängsel.
Eftersom dom nya hyreshusen är låga så har jag svårt att se att man kommer ha lokaler på NB samt att jag har svårt att tro att det skulle fungera med resturang/affärer mitt i villa området.
Skolor finns redan men visst kanske dom kan öka klasserna ännu mer för att spara lite pengar.
Jag värderar nog ett lugnt område framför en tredje pizzeria inom 1km radie..
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Ska du äga allt du ser så får man bo på bondvishan och det är döden för kultur och kroglivetF fribygg skrev:
Som jag skrev "och det finns väl ingen begränsning för att flera av liknande hus byggs i en stadsdel t ex Örgryte." Om fler personer flyttar till ett område finns bättre förutsättningar för utbyggd serviceM maria01 skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 283 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Jag har inte mycket för historielösa proletärer. Det är bara logga in på booli och buda hem en 20-tals villa i befintligt detaljplanerat område.Nötegårdsgubben skrev:
Eller flytta ut till Tullinge där finns det massor med nybyggen som står tomma för ingen vill ha dme
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 283 inlägg
Nötegårdsgubben skrev:
Min syn på fastighetsmarknaden är att den ska vara fungerande för fler än de rikaste, men där kan man uppenbarligen tycka olika.AndersMalmgren skrev:
Att beskriva att "Det är givetvis en genompolitiserad process, som drivs av gröna tomtar och röda missunsamma människor" tycker jag är föraktfullt mot personer som arbetar med detaljplaner och att dessutom påstå att de är "gröna tomtar och röda missunsamma människor" tycker jag är konspiratoriskt. Det är väl tjänstemän som gör sitt bästa.Claes Sörmland skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg