Unikt namn
BirgitS BirgitS skrev:
Jag har jobbat med många programmerare och många vill sitta för sig själva och koda i fred samt avskyr möten som stör dem i arbetet. Motsatsen till undersköterskor, vars jobb ofta går ut på att hela tiden umgås med andra, visa tålamod mot andra, klara av att ständigt bli ryckta från det de håller på med därför att något mer akut dyker upp, särskilt inom äldreomsorgen.
Älskar usk:or långa resultatlösa möten där glada amatörer som inte förstår de praktiska utmaningarna ska ha detaljåsikter om utförandet?

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Håller med, men det var inte så det var meningen att det skulle tolkas heller.
Men vi har inte kommunism, och det är inte heller något jag vill ha, så alla tjänar inte lika mycket och alla kan inte vara högbetalda.
Vi behöver inte lågbetalda undersköterskor eller barnskötare. Bättre löner för undersköterskor är jag helt säker på att vi behöver om vi vill ha folk i vård och omsorg, bättre löner för vårdpersonal minskar inte heller chansen att det byggs nya småhus eller hyresrätter, vilket kan ge jobb även åt några byggjobbare och kanske även nån civing.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
samt avskyr möten som stör dem i arbetet.
Jag tvivlar på att någon yrkesgrupp gillar sådana möten.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag tvivlar på att någon yrkesgrupp gillar sådana möten.
Okej jag hatar möten men tror inte det gör mig till osocial 🤣

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Varför tar ni vänsterblivna alltid upp USA när man pratar privat sjukvård?
Varför kalla någon vänsterbliven i en diskussion där du försöker framställa det som att du har social förmåga?

Jag är ganska säker på att du har fel om @BirgitS, men det spelar väl rätt liten roll, annat än att du i så fall är lika dålig på att bedöma som bemöta folk.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Jag skulle gärna ta skattesänkningar och att man tog bort alla avdrag.
Jag håller med, bort med ränteavdrag, ROT & RUT samt tillbaks till full fastighetsskatt som det var förr..för har man inte råd så går man flytta till nått billigare.

SVD skull aldrig läsa DN.

Du kör Riks eller?
Undra på att du är inskränkt.

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.