16 320 läst ·
778 svar
16k läst
778 svar
Hyresrätter i småhusområden ett tudelat ämne
Det är sant. Du har en lite stramare budget än jag. Men likväl trodde jag den "servicen" bara fanns på etablissemang helt utanför även min nyligen uppkomna nivå.AndersMalmgren skrev:
Naturligtvis har jag inte något så vulgärt pöbelaktigt som banklån. Vet restaurangerna om att de släpper in en bankslav och inte en gentleman?
Du får komma ihåg att AndersMalmgren accepterar ett billigare boende till förmån för restaurangbesök. På lång sikt är jag inte säker på att det är en god affär. Fastigheter brukar stå sig bättre än gårdagens matintag.Intet skrev:
Det är sant. Du har en lite stramare budget än jag. Men likväl trodde jag den "servicen" bara fanns på etablissemang helt utanför även min nyligen uppkomna nivå.
Naturligtvis har jag inte något så vulgärt pöbelaktigt som banklån. Vet restaurangerna om att de släpper in en bankslav och inte en gentleman?
Men det handlar också om livskvalitet. Vissa upplever bostad i landets bästa bostadsområden som livskvalitet, medan vissa värderar restaurangbesök högre.
Renoverare
· Stockholm
· 20 712 inlägg
Har man inte råd att äta ute varje dag och resa utomlands när det behagar så har man köpt för dyrt.P Project Mellangården skrev:Du får komma ihåg att AndersMalmgren accepterar ett billigare boende till förmån för restaurangbesök. På lång sikt är jag inte säker på att det är en god affär. Fastigheter brukar stå sig bättre än gårdagens matintag.
Men det handlar också om livskvalitet. Vissa upplever bostad i landets bästa bostadsområden som livskvalitet, medan vissa värderar restaurangbesök högre.
Det är som atom som lever på vatten och bröd för att ha råd med ett michelin besök varannan månad 🤣
Renoverare
· Stockholm
· 20 712 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 712 inlägg
Nja, det är väl en fråga om prioriteringar också. Tror många hellre bor flådigt än att resa utomlands ”när man behagar”.AndersMalmgren skrev:
Håller nog inte med om att man köpt för dyrt om man inte har råd att äta ute varje dag eller resa utomlands när man behagar. Det ställer ganska höga krav på ekonomin och skulle för många leda till ganska povert boende. Det förutsätter nog i praktiken att man är ekonomisk oberoende. Vi har alla arbete som behöver utföras för att få inkomst.
Redigerat:
Säger han som 45åring lånar bil och landställe utav mamsen och pappsen samt kör cykelsemester. En riktig kommunist.AndersMalmgren skrev:
Haha, varför skrattar du åt detta inlägg Anders? Såg inget direkt komiskt i det.P Project Mellangården skrev:Nja, det är väl en fråga om prioriteringar också. Tror många hellre bor flådigt än att resa utomlands ”när man behagar”.
Håller nog inte med om att man köpt för dyrt om man inte har råd att äta ute varje dag eller resa utomlands när man behagar. Det ställer ganska höga krav på ekonomin och skulle för många leda till ganska povert boende. Det förutsätter nog i praktiken att man är ekonomisk oberoende. Vi har alla arbete som behöver utföras för att få inkomst.
Renoverare
· Stockholm
· 20 712 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 712 inlägg
Jag har ju inte bara ett utan två familjegods att välja på när jag snart ska på semester. Varför välja på skärgården när man har både skärgården och mälarskärgården att välja på!A atomlab skrev:
Men jag fixar inte mer en någon vecka där sedan vill jag utomlands eller hitta på annat.. I år kanske det blir mer landet dock pga min skada.. Svårt med kultursemester om man inte kan gå vettigt.