7 310 läst ·
329 svar
7k läst
329 svar
Hyresrätter i småhusområden ett tudelat ämne
Att diskutera (och vända lite på orden) är ju kul, dessutom är ju lediga hyresrätter i Malmgrens närhet sannolikt en bristvara som borde kunna byggas bort.jonmo skrev:
Om tillräckligt många verkligen har råd att efterfråga nya bostäder där markvärdena är så höga är ju däremot tveksamt.
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Finns mycker fler lägenheter till salu just nu i korrekt del av bromma än villorF fribygg skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
F fribygg skrev:
"dessutom är ju lediga hyresrätter i Malmgrens närhet sannolikt en bristvara som borde kunna byggas bort."-skriver duF fribygg skrev:
Nej, det är det inte.. Finns fler till salu än villor.
Vilket inte är så konstigt för i villaområden vill man bo i villa.
edit: ah hyresrätter.. så främmande koncept för mig.
edit: Då är det exakt noll chans att en gamling i området vill bo i dem. Brommabor köper i brf inte hyr lägga
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Många exempel här från Bromma som jag tycker är lite tagna ur sitt sammanhang.AndersMalmgren skrev:
Om man vänder på sig i den här positionen så har man en idrottsplats där det pågår högljudd fotbollsträning till sent på kvällen. Vägen som syns är västerled som är väldigt trafikerad, åtminstone i rusningstrafik. Kanske t.o.m positivt med ett ljuddämpande hus där?
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Dungen som var där innan dämpade också. Visst inte det mest attraktiva läget ens innan..D ds8765 skrev:Många exempel här från Bromma som jag tycker är lite tagna ur sitt sammanhang.
Om man vänder på sig i den här positionen så har man en idrottsplats där det pågår högljudd fotbollsträning till sent på kvällen. Vägen som syns är västerled som är väldigt trafikerad, åtminstone i rusningstrafik. Kanske t.o.m positivt med ett ljuddämpande hus där?
Har du ens läst och förstått trådstaren? Här har det nu skrivits tretton sidor med inlägg och om du inte lyckats fatta att det handlar om hyresrätter är du nog betydlig dummare än vad jag trott.AndersMalmgren skrev:
Att Brommabor inte köper "lägga" ( lägenhet?) kan bero på att man inte köper hyresrätter, eller att det helt enkelt inte finns tillräckligt med hyresrätter att efterfråga i trakten.
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Vem bryr sig om upplåtelseformen? Det är byggnaden som är intressantF fribygg skrev:Har du ens läst och förstått trådstaren? Här har det nu skrivits tretton sidor med inlägg och om du inte lyckats fatta att det handlar om hyresrätter är du nog betydlig dummare än vad jag trott.
Att Brommabor inte köper "lägga" ( lägenhet?) kan bero på att man inte köper hyresrätter, eller att det helt enkelt inte finns tillräckligt med hyresrätter att efterfråga i trakten.
Kan lova dig att ingen bryr sig öht i området som ska förstöras om det är brf eller hyreslägga.
Visst lite mer pöbel och sprutnarkomaner med hyreslägga.. men området blir lika förstört med båda upplåteseformerna
Jösses, vilket röra. Rena Zigenarlägret. Vem vill bo så?Nötegårdsgubben skrev:
Ja, där hade det förstås varit bättre om man rullat vidare villamattan. Ett enstaka högre hus (förvisso bredvid en stor tennishall) gör ju ingen glad. Men det är väl en effekt av att grannskapet är mot allt på annans mark.
Och annans mark finns där ju gott om. Utöver baden i sig och ett par parker är det ju bara att skörda skogen och bygga vidare.
[bild]
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Nej du, 99% av de som bor här och vill flytta till lägenhet köper br i stan resten köper br i bromma.. 0% vill bo i en hyresrätt.F fribygg skrev:
Men som sagt upplåtelseformen är ointessant för oss som bor i området.