J Johnson654321 skrev:
Huset är inte sålt. Jag äger det fortfarande.
”Skattskyldigheten inträder det år avyttringen sker och hela kapitalvinsten beskattas på en gång (44 kap. 26 § IL).

Avyttringen sker genom köpekontraktets undertecknande. Detta gäller även om det finns en avtalsklausul om att äganderätten ska övergå till köparen vid senare tidpunkt (RÅ 1950 ref. 5 och RN Serie I 1968 6:5). Klausuler som innebär att köpet inte ska fullföljas om köparen inte betalar full köpeskilling, har ingen betydelse i detta sammanhang. Avtal om annan tillträdesdag än datum för köpekontraktet saknar också betydelse i detta avseende.”
Du bör nog kolla upp detta.

• Gilla
16386 och 1 till
  • Laddar…
W WilleR skrev:
Hela detta upplägg känns lite fishy.. Juridiken känns också lite grumlig?
Kan det vara så att den förmente "köparen" är mer slängd i det juridiska än TS ?..
Får dåliga vibbar.
(sista ggn ja var iblandad i vräkning sades det att det kan ta upp till ett år (bara för att visa min allmänna positivitet... ;D)
Jag har samma tankar ...om köparen

• Gilla
Johnson654321
  • Laddar…
Tyvärr finns det människor som sätter i system att sluta betala hyran och bo kvar gratis så länge det går. I landet långkalsong går det att utnyttja systemet länge...

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Tyvärr finns det människor som sätter i system att sluta betala hyran och bo kvar gratis så länge det går. I landet långkalsong går det att utnyttja systemet länge...
Det håller jag helt klart med Om, och det sträcker sig längre än hyrning: vab, bidragsfusk/parasiter, gymnasielagen, osv. Samtidigt så blir dem som sköter sig straffad med höga skatter. Det här var ot men det går en på nerverna

Hur har det gått med detta?

• Gilla
ådal
  • Laddar…
Också nyfiken. Hur gick det till slut?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.