Status
Inte öppen för fler kommentarer.
TOKE 1
Paul-Staffanstorp skrev:
Inte vet jag hur kunnig du e i datavärlden men mina olika sökningar på google resulterade i följande...

Någon mer bra kommentar till detta... ? :rolleyes:

Resultat 1 - 3 av 3 vid sökning efter hantverkarbranschen är kriminell.

Resultat 1 - 10 av ungefär 535 vid sökning efter vvs branschen är kriminell.

Resultat 1 - 10 av ungefär 3 620 vid sökning efter konsult branschen är kriminell.

Resultat 1 - 10 av ungefär 4 760 vid sökning efter data branschen är kriminell.

Resultat 1 - 10 av ungefär 6 510 vid sökning efter reklam branschen är kriminell.

Resultat 1 - 10 av ungefär 7 810 vid sökning efter it branschen är kriminell.

Du arbetade kanske offline när du gjorde dina sökningar... :rolleyes:

:D:D:D
Det vore kul att veta vilken kriminell bransch vissa gnällpi**ar jobbar i :D.

Paul-Staffanstorp
TOKE 1 skrev:
Det vore kul att veta vilken kriminell bransch vissa gnällpi**ar jobbar i :D.
Ja det skulle vara intressant att veta, men antagligen är det inte så roligt att gnälla på vem som är kriminellast nu längre.

Själv kan jag stå för att jag är deltagare i den första branschen på min lista dock utan att för den sakens skull tillhöra de få kriminella där verkar finnas. ;)

Tycker denna tråden spårat ur fullständigt !!

Är det inte dax att låsa den snart... :rolleyes:

Jaha Paul...:D

du får gärna lämna en synpunkt på värdet av i samma dokument på internet hitta dom sprida orden kriminell, data och branschen.
Slå upp löpet på vilken dagstidning som helst så hittar du dom tre orden i någon av alla artiklarna....

Du måste sätta orden inom Gänsefuesse ("")för att söka på en exakt fras.

Det var det jag menade om att veta HUR man söker på google. Jag är så generös att jag bjuder dig på denna kunskap utan pålägg för material, bil, omkostnader etc...;)

Kan vi lämna Googleskolan nu och komma tillbaka till "maffiakartellerna" inom VVS branschen istället:cool:

TOKE: du får tipset as well for freed^_^b men snart böjar jag ta betalt :D

Redigerat:
Jaha. "Hantverkarbranschen"? Orden "it", "branschen", "är" och "kriminell" är populära att skriva i samma dokument. So what? !#¤%"% trams!

Kan vi inte tjafsa om de bedrägliga materialpåslagen istället? De förekommer i alla fall inte i speciellt många av de andra branscherna du nämner.

Paul-Staffanstorp skrev:
Inte vet jag hur kunnig du e i datavärlden men mina olika sökningar på google resulterade i följande...

Resultat 1 - 3 av 3 vid sökning efter hantverkarbranschen är kriminell.

Resultat 1 - 10 av ungefär 535 vid sökning efter vvs branschen är kriminell.

Resultat 1 - 10 av ungefär 3 620 vid sökning efter konsult branschen är kriminell.

Resultat 1 - 10 av ungefär 4 760 vid sökning efter data branschen är kriminell.

Resultat 1 - 10 av ungefär 6 510 vid sökning efter reklam branschen är kriminell.

Resultat 1 - 10 av ungefär 7 810 vid sökning efter it branschen är kriminell.

Du arbetade kanske offline när du gjorde dina sökningar... :rolleyes:

Paul-Staffanstorp skrev:

Hörru, kan du inte leta upp något exempel på att beställare av data eller reklamtjänster är väldigt missnöjda med debiteringar. Kanske nåt smarrigt exempel på hur man får betala timtaxa och tredubbel annonskostnad jämför med att köpa annnonstjänsten direkt av DN eller SVD.

Om du Googlar orden VVS , reklam , Konsult, IT, data utan några tillägg så är fördelningen liknande på träffar.
Dvs din kvantitativa forskning är intetsägande. Ordet VVS är alltså inte lika vanligt som ordet IT eller ordet Reklam på internet.
.

Är ni nötter hela bunten?:confused:

Man söker väl med citattecken för att hitta rätt ämne i rätt sammanhang hos sökmotorerna.

Tex "Vvs branschen är kriminell" och då får man upp två träffar enbart som länkar till byggahus.se!

JLAINE skrev:
Är ni nötter hela bunten?:confused:

Man söker väl med citattecken för att hitta rätt ämne i rätt sammanhang hos sökmotorerna.

Tex "Vvs branschen är kriminell" och då får man upp två träffar enbart som länkar till byggahus.se!
Jag tror att Paul o co har fattat detta nu, vi behöver inte strö mer salt i såren..

Återgå till topic!

TOKE 1
Nimajneb skrev:
Återgå till topic!
Det känns lite uttjatat det också:).

TOKE 1 skrev:
Det känns lite uttjatat det också:).
Jag tycker efter en liten trög start att tråden blivit en riktig höjdare.

Inte ofta vi får möjligheten att genomlysa en genomrutten bransch och studera deras egna interna kartell dokument...
:wow:

Paul-Staffanstorp
Får väl krypa till korset att jag i stridens hetta glömde citattecknen, men nu var det ju inte jag som började med googlandet så hur stämmer detta då...

perco63 skrev:
Googlade på "vvs branschen är kriminell" och fick 534 träffar, tillfälighet? Tror inte det :rolleyes:
Ska göra ett vasst försök att lämna denna totalt meningslösa tråd till er som inte har något bättre för er en söndagkväll som denna.;)

Frågan är ju om ni tror att ni kommer någon vart... :rolleyes:

Paul-Staffanstorp skrev:
Frågan är ju om ni tror att ni kommer någon vart... :rolleyes:
Kom igen nu, vi har ju chansen att skriva historia.
Nivån är ju nästan i nivå med Berlinmurens fall,:D

Kan vi sänka kartellen o få busarna innanför lås-o-bom så har vi gjort våra barn en stor tjänst.

HHur colt vore det inte att ha CNN sticka upp mikrofonen under trynet.

.."Well Mr Nimajneb... tell the world how it all started........"

:D:D

Paul-Staffanstorp

Kan inte låta bli att ge dig lite humorpoäng på den trots jag skrev jag skulle lämna er ifred.

Den var bra... d^_^b

Jag måste ochså medge att hela denna söndag gått åt att sitta inne på byggahus.se, nu får jag banne mig stänga av datorn och börja fakturera så man får pengar innan jul, och läsa en bok på 300 sidor för att kunna delta i boksamtalet på morgondagens svenskalektion.

Intressant tråd , men är det inte dags att nån flyttar den från badrumsforumet, den har ju inte längre så mycket med badrum att göra.....

P
niklasc77 skrev:
So what? !#¤%"% trams!
Det var lite dithän jag ville komma. perco63's Googling säger inte ett skit.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.