39 226 läst ·
133 svar
39k läst
133 svar
Husverket levererar ej hus och svarar inte längre
Vad menar du? Trappan är med i planritningen. Men de beställde en trappa som inte är godkänd svensk standard. Vilket var besiktningman påtalade.H hempularen skrev:Det där är ju ex. en "ändring" som kan motivera en försening. "Ni ville ju ha en trappa, då måste ju allt planeras om", sedan "ni skulle ju inte få någon trappa, då måste allt planeras om". Och sist i kön efter varje ändring.
Om det sedan är firman som föreslagit ändringarna spelar inte så stor roll.
Tack, det har varit en enorm påfrestning. Lyckades ni "dra er ur" eller har det levererats något hus? Jag har tagit kontakt med en jurist som ska gå igenom vårt ärende imorgonQrg387p skrev:
Vi hade inget påskrivet avtal så vi ville dra oss ur. Då hotade man med att kräva ersättning på flera hundra tusen kr. Vår advokat besvarade dem och sen var det tyst, och det var över ett år sedan.
Jag hoppas någon tar dem till domstol för sitt sätt att vältra kostnader på kunden, typ kranbil, valutakurs, löften som inte uppfylls, oskicklig entreprenörskap osv.
Jag hoppas någon tar dem till domstol för sitt sätt att vältra kostnader på kunden, typ kranbil, valutakurs, löften som inte uppfylls, oskicklig entreprenörskap osv.
Här kommer uppdatering från oss:
- VVS blev ej godkänd av vår anlitade rörmokare, han tog även in en "second opinion" som båda dömde ut. Det var inte bra gjort och ej enligt svensk standard. Det saknades värmereglage och de behövde byta ut kranar etc.
- Vi har fortsatt bestridit den sista slutfakturan, särskilt då vi behövt lägga ut pengar för att fixa denna vattensituation.
- Husverket har bekräftat att de fått mina kvitton på merkostnader och avtalat förseningsvite, men ignorerat det. De har däremot bett om ett "slutmöte" för de vill att jag tar bort den här tråden. Det verkar inte vilja göra någon damage control vad gäller förseningen.
- Jag har föreslagit tider för att ha detta möte men har återigen inte fått något svar på flera veckor.
- Fick precis en påminnelsefaktura och hot om inkasso, så nu har jag surnat till igen.
- VVS blev ej godkänd av vår anlitade rörmokare, han tog även in en "second opinion" som båda dömde ut. Det var inte bra gjort och ej enligt svensk standard. Det saknades värmereglage och de behövde byta ut kranar etc.
- Vi har fortsatt bestridit den sista slutfakturan, särskilt då vi behövt lägga ut pengar för att fixa denna vattensituation.
- Husverket har bekräftat att de fått mina kvitton på merkostnader och avtalat förseningsvite, men ignorerat det. De har däremot bett om ett "slutmöte" för de vill att jag tar bort den här tråden. Det verkar inte vilja göra någon damage control vad gäller förseningen.
- Jag har föreslagit tider för att ha detta möte men har återigen inte fått något svar på flera veckor.
- Fick precis en påminnelsefaktura och hot om inkasso, så nu har jag surnat till igen.
Skönt för er att ni klarade er! Ja det är inte specificerat över huvud taget vad som ingår i priserna. Vi har betalat nästan 150 000 för "extra markarbeten" och radonduk. Vad nu extra markarbeten innebär. Inga berg eller liknande. Gammal åkermark 🤔Qrg387p skrev:
Vi hade inget påskrivet avtal så vi ville dra oss ur. Då hotade man med att kräva ersättning på flera hundra tusen kr. Vår advokat besvarade dem och sen var det tyst, och det var över ett år sedan.
Jodå, det har jag gjort. Flera gånger. Det har varit väldigt mycket konstiga turer kring det där. Tydligen är det mitt fel att folk på Husverket har ångest och mår jättedåligt pga denna tråd. Det har även antytts att den här tråden varit anledningen att huset blev försenat ytterligare (!!?). Många fula trick.Alfredo skrev:
Just nu har jag sagt att all kommunikation kommer skötas skriftligt via mail från min sida, då de lovar saker de inte sen håller varje gång jag pratat via telefon. Jag har god kontakt med advokat som kommer hjälpa mig med juridiken om detta går vidare till tvist.Z z_bumbi skrev:
Moderator
· Stockholm
· 56 225 inlägg
Det bästa husfirman kan göra vad gäller den här tråden, är ju om de börjar hålla vad de lovar och slutar strula, och om någon sedan kan skriva om hur fint slutresultatet blev. Någon radering av tråden är knappast aktuell.
Det är nog många - både privatpersoner och företag - som inte känner till att varken inlägg eller hela trådar här inne kan tas bort (med mindre moderatorer gör det).
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hej! Är det någon som har erfarenheter av detta företag?
Vatten & Avlopp -
Ny luftvärmepump - okej installation
Värmepumpar -
Gammal cirkulationsfläkt startar ej. Konding?
Ventilation -
Köpa verktyg från Tyskland då de ej levererar till sverige? Fejka lokal address?
Verktyg & Maskiner -
Elverk levererar ej ström
El