Hej
Har ett elverk som gick bra igår men idag så vill de inte leverera någon ström. Har öppnat generatorn och jag verkar inte ha någon spänning där "manöverpanelen" med säkringar och uttag är anslutna. Några förslag?

Mvh
JED

Ett billigare agg? Inte ovanligt om det är ett "kinaagg"

Det är troligen magnetiseringen.

Köpt det på blocket och det var nytt. Står på tyska, men jag vet ej var det är tillverkat. Går det att laga själv?

om det finns reservdelar kanske,
Jag är ingen expert på generatorer, men magnetiseringen är rätt vanlig.
Sitter i själva generatorn.

Det stämmer till viss del men bl.a. så är uttagen skyddade på baksidan. Det är ce-märkt men det kan ju gå att förfalska. Det har gått bra. Bara använt ca 10 timmar. Slutar bara magneterna att fungera eller blir det bara sämre med tiden. Känns mera som en kabel som har lossnat i generatorn.
ImageUploadedByByggahus.se1376645041.270899.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

nja frågan är väl är det ett CE = Chinese Export märke eller ett CE att det är certifierat för användning inom EU

Nån kanske vet hur man verifierar att nåt är CE märkt jag vet det iallfall inte

Redigerat:
Den CE-märkningen är inte den korrekta "Conformité Européenne".
Det är väl någon variant på "China Export" som kineserna använder för att förvilla.

Får själv känslan av att det är "made in china". Bifogar en bild. Frågan är ju om man kan laga det?
ImageUploadedByByggahus.se1376646554.118423.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag får ta hem Elverket från stugan och kolla vidare. Startade de gamla Elverket som snurrar i alla väder. Tråkigt bara att man blev lurad på blocket.

Tack för hjälpen. Tar tacksamt emot fler tips.

Sånt där elverk köpte en kompis, eller snarare fyra, nåt funkade inte alls, nåt funka en gång, och dom två andra funkade några gånger, så alla e kass... Tråkigt som sagt att det finns folk som luras! :(

F
Enligt wikipedia så stämmer det att det är en falsk CE märkning :(
http://sv.wikipedia.org/wiki/CE-märkning
En bit ner på sidan syns skillnaden mellan den europeiska och kinesiska CE-symbolen.

Har aldrig tänkt att det fanns 2 så nästan likadana märkningar.
Mittensträcket på E:et ska vara kortare än de övre och undre.
Nu har jag då lärt mig något nytt idag :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.