39 238 läst ·
133 svar
39k läst
133 svar
Husverket levererar ej hus och svarar inte längre
Moderator
· Stockholm
· 56 228 inlägg
Aha, då börjar det ju låta trovärdigt. Vi håller tummarna.E ElliBrakstake skrev:
Sedan hade det kanske varit klädsamt för företaget om de hade lagt mer energi på att leverera beställda varor, än på att försöka påverka vad kunderna skriver om uteblivna leveranser.
Moderator
· Stockholm
· 56 228 inlägg
Jag är moderator, men inte för ämnet "hustillverkare". Min bedömning är att acceptera. Vi tillåter absolut inte fall där samma person lägger in flera användare för att förstärka sin argumentation och liknande. Men här var det väldigt uppenbart att de två är samma person. Jag fattade dock inte varför, innan förklaringen om "bästa inlägg" kom.
Men som sagt moderatorn för ämnet kan ha en annan uppfattning.
Men som sagt moderatorn för ämnet kan ha en annan uppfattning.
Ja egentligen spelar det ingen roll för mig men jag tycker nog att det är ett rätt märkligt avsteg från extremt tydliga regler.H hempularen skrev:
Men visst, läser man regeln ovan bokstavligt öppnar den kanske upp för att det i vissa fall är OK med dubbla medlemskap, men jag tror ändå den naturliga tolkningen för de flesta är att en fysisk person enbart får ha ett konto. Men som sagt, ingen stor sak för mig och härmed färdigkommenterat från min sida.
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 370 inlägg
Jag anmälde tvärvändningsinlägget så vi får väl se vad ledningen kommer fram till men ja, regeln är ju supertydlig enligt mig.Alfredo skrev:
Ja egentligen spelar det ingen roll för mig men jag tycker nog att det är ett rätt märkligt avsteg från extremt tydliga regler.
[bild]
Men visst, läser man regeln ovan bokstavligt öppnar den kanske upp för att det i vissa fall är OK med dubbla medlemskap, men jag tror ändå den naturliga tolkningen för de flesta är att en fysisk person enbart får ha ett konto. Men som sagt, ingen stor sak för mig och härmed färdigkommenterat från min sida.
Användare skapar en tråd om ett krånglande företag som varken uppfyller sin del av avtalet eller kommunicerar med användaren. Under tråden gång dyker fler användare upp med liknande kritik och historier. När företag får nys om denna tråden kontaktar dom Användaren och förmår hen att med löften (eller annat otrevligare) etc. att ta bort kritiken. När det inte går som tänkt efterso det är för sent för användaren att redigera/ta bort så skapar användaren ett nytt konto, dock aningens märkligt varför. Forumets policy är ju att inte ta bort innehåll likt det som diskuteras. Dessutom ger användarens ena konto "bästa svar" till det andra kontot. Det nya kontot menar att företaget nu lovat bot och bättring och kontakten helt plötsligt är god.
Klart som korvspad att detta uppfyller både "påverka diskussionen" och "gilla sig själv"!
Och framförallt är det ett synnerligen klumpigt försök till skademinimering från skojarna.
I sådana fall, för att moderatorerna och admin ska slippa behöva gå ifrån etablerade regler och ge särbehandling, är det väl som du säger lika bra att ta bort nya inlägget och dubbelkontot. (Inte tråden) Då tråden spårat ifrån sitt ursprungsämne pga den. Mea culpa.B Bästerortarn skrev:Jag anmälde tvärvändningsinlägget så vi får väl se vad ledningen kommer fram till men ja, regeln är ju supertydlig enligt mig.
Användare skapar en tråd om ett krånglande företag som varken uppfyller sin del av avtalet eller kommunicerar med användaren. Under tråden gång dyker fler användare upp med liknande kritik och historier. När företag får nys om denna tråden kontaktar dom Användaren och förmår hen att med löften (eller annat otrevligare) etc. att ta bort kritiken. När det inte går som tänkt efterso det är för sent för användaren att redigera/ta bort så skapar användaren ett nytt konto, dock aningens märkligt varför. Forumets policy är ju att inte ta bort innehåll likt det som diskuteras. Dessutom ger användarens ena konto "bästa svar" till det andra kontot. Det nya kontot menar att företaget nu lovat bot och bättring och kontakten helt plötsligt är god.
Klart som korvspad att detta uppfyller både "påverka diskussionen" och "gilla sig själv"!
Och framförallt är det ett synnerligen klumpigt försök till skademinimering från skojarna.
Redigerat:
Blev också kontaktad av husverket under dagen, där min medverkan kommenterades.H hempularen skrev:
Vi har beställt en vara. Den är inte till fullo färdigställd. Försenad enligt avtal osv osv. Men det är dem det är synd om 🤔
Hoppas ni blir nöjdaE EllinorDiLorenzo skrev:
Men förbered slutbesiktingsman, värt varje KR.
De fokuserar på nya lev pga att de behöver fakturera,, restpunkter är deras sämsta sida att åtgärda. Håll i sista betal raten..
Vi är själva ansvariga för el, vvs och kontrollansvariga som alla kommer ca en vecka efter leverans (men har varit omöjligt att boka in pga turerna kring leverans). Är en slutbesiktningsman en person utöver dessa?Mikael Touma skrev:
Ja. Slutbesiktnings man är oberoende man som slutbeiktigar.. du anlitar denna självE ElliBrakstake skrev:
Du har troligen ink el och VA anslutningar på dig.
Innegående vvs och el ska vara kontrollerad av husverket