E ElliBrakstake skrev:
Jo, men nu har en lokal krankille varit på plats och mätt upp tomten och jag har varit kontakt med den firman och dubbelkollat, de är schemalagda för att vara på plats på fredag.
Aha, då börjar det ju låta trovärdigt. Vi håller tummarna.

Sedan hade det kanske varit klädsamt för företaget om de hade lagt mer energi på att leverera beställda varor, än på att försöka påverka vad kunderna skriver om uteblivna leveranser.

• Gilla
Fairlane och 9 till
  • Laddar…
Farstatjej90
Så det som har hänt är att Husverket hittat tråden och fått panik.

• Gilla
  • Haha
Dkvist och 7 till
  • Laddar…
E ElliBrakstake skrev:
yes vi är samma person men jag kunde inte markera "bästa" svar på mitt eget konto så fick starta ett nytt
Är det verkligen tillåtet att registrera ett andra konto för att kunna markera ett eget inlägg som bästa svaret?

• Gilla
MONTREAL och 2 till
  • Laddar…
Jag är moderator, men inte för ämnet "hustillverkare". Min bedömning är att acceptera. Vi tillåter absolut inte fall där samma person lägger in flera användare för att förstärka sin argumentation och liknande. Men här var det väldigt uppenbart att de två är samma person. Jag fattade dock inte varför, innan förklaringen om "bästa inlägg" kom.

Men som sagt moderatorn för ämnet kan ha en annan uppfattning.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Jag är moderator, men inte för ämnet "hustillverkare". Min bedömning är att acceptera.
Ja egentligen spelar det ingen roll för mig men jag tycker nog att det är ett rätt märkligt avsteg från extremt tydliga regler.

Regeltext om att det inte är tillåtet att registrera dubbla medlemskap för att påverka diskussioner, gilla sig själv eller delta i samma tävling.

Men visst, läser man regeln ovan bokstavligt öppnar den kanske upp för att det i vissa fall är OK med dubbla medlemskap, men jag tror ändå den naturliga tolkningen för de flesta är att en fysisk person enbart får ha ett konto. Men som sagt, ingen stor sak för mig och härmed färdigkommenterat från min sida.

• Gilla
YuGi och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Ja egentligen spelar det ingen roll för mig men jag tycker nog att det är ett rätt märkligt avsteg från extremt tydliga regler.

[bild]

Men visst, läser man regeln ovan bokstavligt öppnar den kanske upp för att det i vissa fall är OK med dubbla medlemskap, men jag tror ändå den naturliga tolkningen för de flesta är att en fysisk person enbart får ha ett konto. Men som sagt, ingen stor sak för mig och härmed färdigkommenterat från min sida.
Jag anmälde tvärvändningsinlägget så vi får väl se vad ledningen kommer fram till men ja, regeln är ju supertydlig enligt mig.

Användare skapar en tråd om ett krånglande företag som varken uppfyller sin del av avtalet eller kommunicerar med användaren. Under tråden gång dyker fler användare upp med liknande kritik och historier. När företag får nys om denna tråden kontaktar dom Användaren och förmår hen att med löften (eller annat otrevligare) etc. att ta bort kritiken. När det inte går som tänkt efterso det är för sent för användaren att redigera/ta bort så skapar användaren ett nytt konto, dock aningens märkligt varför. Forumets policy är ju att inte ta bort innehåll likt det som diskuteras. Dessutom ger användarens ena konto "bästa svar" till det andra kontot. Det nya kontot menar att företaget nu lovat bot och bättring och kontakten helt plötsligt är god.

Klart som korvspad att detta uppfyller både "påverka diskussionen" och "gilla sig själv"!

Och framförallt är det ett synnerligen klumpigt försök till skademinimering från skojarna.

• Gilla
Unikt namn och 4 till
  • Laddar…
Farstatjej90
"Allt är lugnt, det är löst, fixat!"
"Ok så du har fått ditt hus?"
"Inte än"

Vad är det som är löst?

• Gilla
  • Älska
P-KAR och 4 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
"Allt är lugnt, det är löst, fixat!"
"Ok så du har fått ditt hus?"
"Inte än"

Vad är det som är löst?
För att förtydliga: jag har inte sagt ett ord om att något är löst. Har inte ens använt det ordet.

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Jag anmälde tvärvändningsinlägget så vi får väl se vad ledningen kommer fram till men ja, regeln är ju supertydlig enligt mig.

Användare skapar en tråd om ett krånglande företag som varken uppfyller sin del av avtalet eller kommunicerar med användaren. Under tråden gång dyker fler användare upp med liknande kritik och historier. När företag får nys om denna tråden kontaktar dom Användaren och förmår hen att med löften (eller annat otrevligare) etc. att ta bort kritiken. När det inte går som tänkt efterso det är för sent för användaren att redigera/ta bort så skapar användaren ett nytt konto, dock aningens märkligt varför. Forumets policy är ju att inte ta bort innehåll likt det som diskuteras. Dessutom ger användarens ena konto "bästa svar" till det andra kontot. Det nya kontot menar att företaget nu lovat bot och bättring och kontakten helt plötsligt är god.

Klart som korvspad att detta uppfyller både "påverka diskussionen" och "gilla sig själv"!

Och framförallt är det ett synnerligen klumpigt försök till skademinimering från skojarna.
I sådana fall, för att moderatorerna och admin ska slippa behöva gå ifrån etablerade regler och ge särbehandling, är det väl som du säger lika bra att ta bort nya inlägget och dubbelkontot. (Inte tråden) Då tråden spårat ifrån sitt ursprungsämne pga den. Mea culpa.

Redigerat:
J
Nja bättre att allt finns kvar utom dubbletten av konton!

• Gilla
1234bjorn och 1 till
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Aha, då börjar det ju låta trovärdigt. Vi håller tummarna.

Sedan hade det kanske varit klädsamt för företaget om de hade lagt mer energi på att leverera beställda varor, än på att försöka påverka vad kunderna skriver om uteblivna leveranser.
Blev också kontaktad av husverket under dagen, där min medverkan kommenterades.
Vi har beställt en vara. Den är inte till fullo färdigställd. Försenad enligt avtal osv osv. Men det är dem det är synd om 🤔

• Gilla
  • Arg
  • Haha
vcx och 6 till
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Nja bättre att allt finns kvar utom dubbletten av konton!
Jag menade alltså mitt konto jag startade idag, inte detta som jag skriver från nu eller hela tråden. Sorry, det var otydligt.

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Mikael Touma
E EllinorDiLorenzo skrev:
UPPDATERING:

Husverket har nu varit i kontakt med oss och huset kommer levereras inom kort. De har varit kommunikationsproblem och förseningar i produktion men sen förra veckan har vi haft god kontakt.

Uppdaterar med ny tråd när hus levererats och vi kunnat ta lite bilder på resultatet.
Hoppas ni blir nöjda
Men förbered slutbesiktingsman, värt varje KR.
De fokuserar på nya lev pga att de behöver fakturera,, restpunkter är deras sämsta sida att åtgärda. Håll i sista betal raten..

• Gilla
1234bjorn och 1 till
  • Laddar…
Mikael Touma Mikael Touma skrev:
Hoppas ni blir nöjda
Men förbered slutbesiktingsman, värt varje KR.
De fokuserar på nya lev pga att de behöver fakturera,, restpunkter är deras sämsta sida att åtgärda. Håll i sista betal raten..
Vi är själva ansvariga för el, vvs och kontrollansvariga som alla kommer ca en vecka efter leverans (men har varit omöjligt att boka in pga turerna kring leverans). Är en slutbesiktningsman en person utöver dessa?

Mikael Touma
E ElliBrakstake skrev:
Vi är själva ansvariga för el, vvs och kontrollansvariga som alla kommer ca en vecka efter leverans (men har varit omöjligt att boka in pga turerna kring leverans). Är en slutbesiktningsman en person utöver dessa?
Ja. Slutbesiktnings man är oberoende man som slutbeiktigar.. du anlitar denna själv

Du har troligen ink el och VA anslutningar på dig.

Innegående vvs och el ska vara kontrollerad av husverket

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.