6 738 läst ·
124 svar
7k läst
124 svar
Husqvarna eller Mammotion?
Du skriver ju att nån av dom slitit hårt på din gräsmatta, men även att HQ gör det..P Pligg85 skrev:
Men just att HQ nött på gräsmattan är inget jag märkt av under mina tidigare 11år men en och samma HA 330X.
Som jag tidigare skrivit, jag är glad att dina Mammotion funkar, eller utefter vad du berättar åtminstone du är nöjd. 🙂
Bästa med min 430X var att sälja den i komponentbristens högtid och fick mer betalt än vad den kostade ny. Lär aldrig hända igen.FredrikR skrev:
Du skriver ju att nån av dom slitit hårt på din gräsmatta, men även att HQ gör det..
Men just att HQ nött på gräsmattan är inget jag märkt av under mina tidigare 11år men en och samma HA 330X.
Som jag tidigare skrivit, jag är glad att dina Mammotion funkar, eller utefter vad du berättar åtminstone du är nöjd. 🙂
Hade både 2, 3 och 4 serie. Äldsta bara gick och gick. Bytte batterier och nå sensorer.
Men som sagt så var det när husqvarna hade sina glansdagar.
Sen kom sling-fritt och varenda robotdammsugartillverkare bara bytte mopp mot klippdisk och körde över husqvarna i teknik.
Har köpt husqvarna för lätt 300.000kr i mitt liv och jag idag en åkgräsklippare, röjsågar, motorsågar, stångsågar, trimmer allt i både el och bensin. Både privat och i firman med möjlighet att kunna köpa robot till mycket bra priser och kompis med säljaren som skulle kunna skriva kvitto så klipparen blir under halva kostnaden av mammotion.
Ointressant. Husqvarna och robotklippare är död marknad för flera år sedan.
Har ägnat några timmar åt vad ska man köpa för prisvärd robotklippare nu hösten 2026.
Har en villatomt där gräsmattan omsluter huset i stort på alla sidor och med ganska smala passager.
Så GPS klippare får nog/troligen bekymmer och då jag har en befintlig begränsningskabel anordnad så kanske "old school" blir bäst?
Tittar på Gardena smart sileno max 1200 som ser intressant ut med Gateway + Kollisionssensor och som säljs till ett hyggligt pris idag. Någon som har erfarenheter om modellen?
Har en villatomt där gräsmattan omsluter huset i stort på alla sidor och med ganska smala passager.
Så GPS klippare får nog/troligen bekymmer och då jag har en befintlig begränsningskabel anordnad så kanske "old school" blir bäst?
Tittar på Gardena smart sileno max 1200 som ser intressant ut med Gateway + Kollisionssensor och som säljs till ett hyggligt pris idag. Någon som har erfarenheter om modellen?
Har inte sett en Mammotion klippare göra jobbet åt företag, däremot HQ.P Pligg85 skrev:
Dog HQs marknad efter att du spenderat 300k?
HQ gör det slinglösa jobbet minst lika bra som Mammotion om inte bättre, och sliter inte på gräset, iaf inte på vår gräsmatta. Vi får inte heller 2 mjukvaruuppdateringar i veckan, som dessutom inte verkar göra klipparen bättre.
Men du får så klart hålla Mammotion över HQ men du har inte kommit med något som talar för att dom är bättre, snarare tvärtom. 🙂
Som sagt så köpte jag ytterligare en till mammotion i år från Bauhaus för jag var så nöjd med förra. Deras nackdel har varit några dåliga mjukvaror men vissa har man hoppat över.FredrikR skrev:
Har inte sett en Mammotion klippare göra jobbet åt företag, däremot HQ.
HQ gör det slinglösa jobbet minst lika bra som Mammotion om inte bättre, och sliter inte på gräset, iaf inte på vår gräsmatta. Vi får inte heller 2 mjukvaruuppdateringar i veckan, som dessutom inte verkar göra klipparen bättre.
Men du får så klart hålla Mammotion över HQ men du har inte kommit med något som talar för att dom är bättre, snarare tvärtom. 🙂
Har i år installerat och mappat in både mammotion och husqvarna.
Haft möjlighet att kunna köpt husqvarna på mycket fördelaktigt sätt genom kompispris och kvitto på röjsåg och tillbehör men fortfarande köpt mammotion via Bauhaus helt privat.
Så räcker inte det så kan jag inte hjälpa dig.
Finns ju folk som kommer rösta vänster så jag är medveten att folk inte är mottaglig.
Antar du haft flertalet av båda och installat och mappat flera modeller sista åren?
Hur vet man vilken mjukvara man ska hoppa över?P Pligg85 skrev:Som sagt så köpte jag ytterligare en till mammotion i år från Bauhaus för jag var så nöjd med förra. Deras nackdel har varit några dåliga mjukvaror men vissa har man hoppat över.
Har i år installerat och mappat in både mammotion och husqvarna.
Haft möjlighet att kunna köpt husqvarna på mycket fördelaktigt sätt genom kompispris och kvitto på röjsåg och tillbehör men fortfarande köpt mammotion via Bauhaus helt privat.
Så räcker inte det så kan jag inte hjälpa dig.
Finns ju folk som kommer rösta vänster så jag är medveten att folk inte är mottaglig.
Antar du haft flertalet av båda och installat och mappat flera modeller sista åren?
Och vad har röjsågar med robotgräsklippare att göra.
Dummaste kommentaren 2026 på BH hittills, men det är ju 6 månader kvar av året, så det kommer säkert nåt ännu mer korkat svar eller påståendeP Pligg85 skrev:Bästa med min 430X var att sälja den i komponentbristens högtid och fick mer betalt än vad den kostade ny. Lär aldrig hända igen.
Hade både 2, 3 och 4 serie. Äldsta bara gick och gick. Bytte batterier och nå sensorer.
Men som sagt så var det när husqvarna hade sina glansdagar.
Sen kom sling-fritt och varenda robotdammsugartillverkare bara bytte mopp mot klippdisk och körde över husqvarna i teknik.
Har köpt husqvarna för lätt 300.000kr i mitt liv och jag idag en åkgräsklippare, röjsågar, motorsågar, stångsågar, trimmer allt i både el och bensin. Både privat och i firman med möjlighet att kunna köpa robot till mycket bra priser och kompis med säljaren som skulle kunna skriva kvitto så klipparen blir under halva kostnaden av mammotion.
Ointressant. Husqvarna och robotklippare är död marknad för flera år sedan.
Men nån måste ju vara den första, herregud 🫣🫣🫣
Har 2 kompisar som har Mammotion..
Båda är grymt missnöjda...
Hade jag visat dom vad du skrivit, så hade dom undrat om du har alla hästarna i hagen!!!!!
Dom hade helt okej gräsmattor, men nu ser dom ut som kom o hjälp mig
En av dom sa det bäst :
Känns som man köpt en jävla jordfräs /vertikalklippare från Temu för 799 kr.
Redigerat:
Mitt i prick FFredrikR skrev:
Har inte sett en Mammotion klippare göra jobbet åt företag, däremot HQ.
Bra val, du blir säkert nöjdL LJN1954 skrev:Har ägnat några timmar åt vad ska man köpa för prisvärd robotklippare nu hösten 2026.
Men är du arbetslös, har all tid i världen, och en massa rövhår eller pubishår att dra ut av frustration, så köp en Mammotion.
Annars kan du ju fråga pacman här på BH, vad han skulle ge dig för råd