235 453 läst ·
2 000 svar
235k läst
2,0k svar
Huspriser upp eller ner? (Snillen spekulerar!)
Förstår ärligt talat inte ens varför man pratar om senaste 3 månaderna så här års.
Självbyggare
· Stockholm
· 8 592 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 8 592 inlägg
Eftersom jag bor i Malmö så gissar jag bara på villapriserna i Malmö.
Svårt att ta tempen på övriga Sverige.
Mitt tips,
villapriserna i Malmö har stigit med 12% det senaste året.
Ger mig väl på en gissning för hela riket också. +4% över 12månader.
Svårt att ta tempen på övriga Sverige.
Mitt tips,
villapriserna i Malmö har stigit med 12% det senaste året.
Ger mig väl på en gissning för hela riket också. +4% över 12månader.
Mäklarstatistik säger +16% för villor i Stockholm 2009.
Rejäl uppgång under "kristider"...
Rejäl uppgång under "kristider"...
Dagsläget påminner en aning om perioden 1928-1931; de guldkantade statsgarantiernas glansår mitt emellan börskrasch och totalt sammanbrott.
Fast i rättvisans namn: Den gången blev man lovad BÅDE skyhög ränta och trygg insättargaranti. Nu bjussar regeringarna på bara "tryggheten".
Fast i rättvisans namn: Den gången blev man lovad BÅDE skyhög ränta och trygg insättargaranti. Nu bjussar regeringarna på bara "tryggheten".
Självbyggare
· Stockholm
· 8 592 inlägg
Å andra sidan: säljer man så måste man ju köpa ngt nytt...Engström skrev:
Man måste ju bo ngn stanbs - och hyresrätter i de områden där priserna är höra är ju inte så lätta att få normalt sett - men visst: Lite större marginal till lånen blir det ju iaf
/K