Det är 12 månader som gäller. Jag tror på +2%. :cool:
 
Förstår ärligt talat inte ens varför man pratar om senaste 3 månaderna så här års.
 
HusByggarTomten skrev:
3% på vilken period, 3 månader?
Ah - ja.
Ca 0-1% på 12 mån då borde det kanske bli ? :)

/K
 
klaskarlsson skrev:
Ah - ja.
Ca 0-1% på 12 mån då borde det kanske bli ? :)

/K
Sorry, du gissade ju. Jag trodde du hade officiella siffror... :)
 
HusByggarTomten skrev:
Sorry, du gissade ju. Jag trodde du hade officiella siffror... :)
Aha, jag jag tolkad e det som att du undrade om ngn hade någon gissning/bud på vad man trodde det kommer bli :D
"I morgon är det dags för nya siffror. Några bud?"

/K
 
Eftersom jag bor i Malmö så gissar jag bara på villapriserna i Malmö.
Svårt att ta tempen på övriga Sverige.
Mitt tips,
villapriserna i Malmö har stigit med 12% det senaste året.

Ger mig väl på en gissning för hela riket också. +4% över 12månader.
 
klaskarlsson skrev:
Aha, jag jag tolkad e det som att du undrade om ngn hade någon gissning/bud på vad man trodde det kommer bli :D
"I morgon är det dags för nya siffror. Några bud?"
Det var i och för sig jag. Men det var så jag menade ja. :cool:
 
På torsdag kommer nya siffror från Mäklarstatistik. Har vi några bud? Personligen tror jag svagt uppåt, +0% eller +1%.
 
Vilken siffra mer specifikt? PU12, PU3 eller något annat?
 
-MH- skrev:
Vilken siffra mer specifikt? PU12, PU3 eller något annat?
Fel av mig. +2% på 3 månader
+5% på 12 månader
 
Mäklarstatistik säger +16% för villor i Stockholm 2009.

Rejäl uppgång under "kristider"...
 
Nyfniken skrev:
Fel av mig. +2% på 3 månader
+5% på 12 månader
+1% respektive +10%

...tur att jag inte lever på att gissa bostadspriser :D
 
HusByggarTomten skrev:
Mäklarstatistik säger +16% för villor i Stockholm 2009.

Rejäl uppgång under "kristider"...
Ja en värdeökning på 480.000 per år på ett 3 miljoners objekt är ju kul för de som är inne på marknaden. Motsvarar ju en hygglig årslön. :o
 
Dagsläget påminner en aning om perioden 1928-1931; de guldkantade statsgarantiernas glansår mitt emellan börskrasch och totalt sammanbrott.

Fast i rättvisans namn: Den gången blev man lovad BÅDE skyhög ränta och trygg insättargaranti. Nu bjussar regeringarna på bara "tryggheten".
 
Engström skrev:
Ja en värdeökning på 480.000 per år på ett 3 miljoners objekt är ju kul för de som är inne på marknaden. Motsvarar ju en hygglig årslön. :o
Å andra sidan: säljer man så måste man ju köpa ngt nytt...
Man måste ju bo ngn stanbs - och hyresrätter i de områden där priserna är höra är ju inte så lätta att få normalt sett - men visst: Lite större marginal till lånen blir det ju iaf :)

/K
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.