12 619 läst ·
72 svar
13k läst
72 svar
Husdrömmar: Mästerkocken inreder råvind med proffsigt kök
Sida 1 av 5
På konsumentens sida
· 3 619 inlägg
Den 21-åriga kocken Alica köper en råvind på Linnégatan i Göteborg som hon bygger om till en lägenhet med proffsigt kök i rostfritt stål, valnöt och en djupt röd kulör.
Du kan läsa artikeln här: Husdrömmar: Mästerkocken inreder råvind med proffsigt kök
Du kan läsa artikeln här: Husdrömmar: Mästerkocken inreder råvind med proffsigt kök
Administrator
· Skåne
· 8 666 inlägg
Utan att avslöja för mycket så tar hon in detaljer i sitt eget kök som hon gillar i köket hon jobbar i på restaurangen.
spisen/ugnen är inte av proffs model kan jag garantera riktiga resturang kök har inte ugnar som denna nu förtiden att man ska böja sig ner för ugnen händer inte idag kan tänka mig att arbetsmiljö reglerna säger annat och resuranger har fortfarande gas plator inte hällMarlen Eskilsson skrev:
Dubbelugn och stekhäll är premium liksom vinkyl. Jag är förvisso inte imponerad av kvaliten på min Bertazzoni ugn, men spisarna kanske är lite bättre. Kaffemaskinen ser ut att vara proffsnivå.M maria01 skrev:
Gillar ljusinsläppet i kökstaket. Det ger volym och liv.
premium är ju inte samma som proffs Dubbelugn skulle jag inte säga är så premium idag en dåarneri68 skrev:
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 297 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 297 inlägg
Jäkla härlig tjej! Önskar man hade hälften av hennes energi, aningslöshet och vilja inför vårens renovering här hemma!
Men till den stora frågan vi alla här ställer oss, hur många ampere var spisen och ugnen på? 40 A! Spårvagnen lär gå långsammare upp för backen mot Linné av elbrist om hon brassar på fullt!
https://se.bertazzoni.com/120-cm-induktionshäll-stekbord-elektrisk-dubbelugn-2
Men till den stora frågan vi alla här ställer oss, hur många ampere var spisen och ugnen på? 40 A! Spårvagnen lär gå långsammare upp för backen mot Linné av elbrist om hon brassar på fullt!
https://se.bertazzoni.com/120-cm-induktionshäll-stekbord-elektrisk-dubbelugn-2
Underbart projekt.
Och vilken energi !!!!
Att få till det så bra när man är 21 är lovande för framtiden.
Och vilken energi !!!!
Att få till det så bra när man är 21 är lovande för framtiden.
Det mesta i köket överskrider både standard och premium och hade älskats av vilken kock som helst.M maria01 skrev:
Det betyder nödvändigtvis inte att köket är byggt för restaurangverksamhet med arbetsmiljölagar och fackligt tyckande i fokus.
Fint projekt öht, mycket smakfullt, och en tjej som kommer att gå långt med en sådan energi.
Vad tyckte du om programmet om du bortser från den ej restaurang-godkända höjden på ugnen?
Redigerat:
Hon hade ju bokstavligen samma ugn på sitt jobb. Induktionshällar återfinns för övrigt i princip i alla moderna restaurangkök.M maria01 skrev: