vad är det som gör det köket till proffsigt?

Utan att avslöja för mycket så tar hon in detaljer i sitt eget kök som hon gillar i köket hon jobbar i på restaurangen.

• Gilla
Alti och 2 till
  • Laddar…
RIKTIGT härligt projekt.
Tyckte det blev väldigt personligt och smakfullt.

Hade varit intressant att veta om lgh är värd vad det kostat. Men resultatet var suveränt.

• Gilla
Kashew och 9 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Utan att avslöja för mycket så tar hon in detaljer i sitt eget kök som hon gillar i köket hon jobbar i på restaurangen.
spisen/ugnen är inte av proffs model kan jag garantera riktiga resturang kök har inte ugnar som denna nu förtiden att man ska böja sig ner för ugnen händer inte idag kan tänka mig att arbetsmiljö reglerna säger annat och resuranger har fortfarande gas plator inte häll

• Haha
Sthlm_ och 2 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
resuranger har fortfarande gas plator inte häll
De restaurangkök jag varit i har haft elektriska spisar/hällar.

• Gilla
hapazard och 3 till
  • Laddar…
Riktigt snyggt!
Pengar verkade det inte vara något problem med. Inget snack om hur mycket budgeten överskreds med? Tyckte mig också skymta en Ofyr på terrassen och den är ju inte heller gratis… vissa 21-åringar har det bra 😊

• Gilla
  • Haha
Jörgen Petersson1 och 2 till
  • Laddar…
Mästerkock utan att ha vunnit varken yngsta eller riktiga..jomenvisst.

• Gilla
Suvi5700 och 2 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
vad är det som gör det köket till proffsigt?
Dubbelugn och stekhäll är premium liksom vinkyl. Jag är förvisso inte imponerad av kvaliten på min Bertazzoni ugn, men spisarna kanske är lite bättre. Kaffemaskinen ser ut att vara proffsnivå.

Gillar ljusinsläppet i kökstaket. Det ger volym och liv.

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
arneri68 arneri68 skrev:
Dubbelugn och stekhäll är premium liksom vinkyl. Jag är förvisso inte imponerad av kvaliten på min Bertazzoni ugn, men spisarna kanske är lite bättre. Kaffemaskinen ser ut att vara proffsnivå.

Gillar ljusinsläppet i kökstaket. Det ger volym och liv.
premium är ju inte samma som proffs Dubbelugn skulle jag inte säga är så premium idag en då

• Haha
Sthlm_
  • Laddar…
Ossian K Olsson
Jäkla härlig tjej! Önskar man hade hälften av hennes energi, aningslöshet och vilja inför vårens renovering här hemma!

Men till den stora frågan vi alla här ställer oss, hur många ampere var spisen och ugnen på? 40 A! Spårvagnen lär gå långsammare upp för backen mot Linné av elbrist om hon brassar på fullt!

https://se.bertazzoni.com/120-cm-induktionshäll-stekbord-elektrisk-dubbelugn-2

• Gilla
  • Haha
fredus och 23 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Mästerkock utan att ha vunnit varken yngsta eller riktiga..jomenvisst.
Mästerkock är väl mer byggahus som har skrivit. Varför ens haka upp sig på det?
Proffs är hon ju eftersom det är hennes yrke.

• Gilla
  • Haha
Blueztar och 9 till
  • Laddar…
Underbart projekt.
Och vilken energi !!!!
Att få till det så bra när man är 21 är lovande för framtiden.

• Gilla
claym och 4 till
  • Laddar…
J
M maria01 skrev:
spisen/ugnen är inte av proffs model kan jag garantera riktiga resturang kök har inte ugnar som denna nu förtiden att man ska böja sig ner för ugnen händer inte idag kan tänka mig att arbetsmiljö reglerna säger annat och resuranger har fortfarande gas plator inte häll
Det mesta i köket överskrider både standard och premium och hade älskats av vilken kock som helst.
Det betyder nödvändigtvis inte att köket är byggt för restaurangverksamhet med arbetsmiljölagar och fackligt tyckande i fokus.

Fint projekt öht, mycket smakfullt, och en tjej som kommer att gå långt med en sådan energi.

Vad tyckte du om programmet om du bortser från den ej restaurang-godkända höjden på ugnen?

Redigerat:
  • Gilla
Blueztar och 8 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Hon hade ju bokstavligen samma ugn på sitt jobb. Induktionshällar återfinns för övrigt i princip i alla moderna restaurangkök.

• Haha
  • Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.