Känns som mycket bitterhet i den här tråden!
 
  • Gilla
AndersMalmgren och 15 till
  • Laddar…
Microkatten
Imponerande driv, glatt humör och resultat! Äntligen någon som vågar ha lite färg på väggar och snickerier! 👍

Alicia var också med i "vuxna" Mästerkocken 2024, hon var lika glad och energisk där!
 
  • Gilla
  • Älska
jocke31 och 6 till
  • Laddar…
Otroligt roligt program. Hon hade ju ett driv som fick det mesta att blekna. Kanske okunnig i mycket men, så mycket vilja och en orubblig kompassriktning mot ett klart mål. Finns det, går det bevisligen att åstadkomma storverk. Diskussionerna med snickaren var ju höjdpunkten. "ung tjej lindar luttrad snickare runt lillfingret" HAHA. Suveränt. Hon fick nog betala för det men, hon gav sig inte. Jag kan helt och hållet sätta mig in i hur snickaren kände men, samtidigt var han ju toppen. Kändes som det inte var första gången han stötte på en Alica i sin yrkesbana, mycket snyggt skött.

Själva lägenheten, grymt coolt ställe oavsett hur man ser det. Bra läge och troligen perfekt för henne som verkade vara i farten med det mesta. Personligen tyckte jag "balkongen" var ett lysande drag men, jag hade nog hellre gjort den som mer "rum" och gett lägenheten välbehövliga ytterligare 15m2 men, det är ju inget i framtiden som hindrar att man något annat av det utrymmet. Huvudsaken är att hon som bor där, trivs och är nöjd.

Att sen raljera över hur hon kommit över pengarna känns som överkurs? Spelar det nån roll? Hon kunde göra det. Kul för för henne. Troligen hennes smartaste drag hon gjort i sitt 21 åriga liv. Önskar jag hade haft den prioriteringen när jag var 21.
 
  • Gilla
Kashew och 14 till
  • Laddar…
Mäktigt kranbil! Någon som vet vad det kostar att anlita kranbil med förare? Och byggställningen, vad kan det ha kostat? Väldigt fin lägenhet iaf.
 
  • Gilla
närsom och 1 till
  • Laddar…
Öppning i tak och firman i konkurs, var det vädersäkrat det där? När det visades var det bara öppet hela tiden.
 
OT: Saknades fallsele på snickarna som bröt upp taket, samt skydd så att materialet inte kunde falla ner och skada någon.
Var det pågrund av vite från arbetsmiljöverket firman gick i konkurs?🤔
 
  • Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
Suvi5700
Huddingebo Huddingebo skrev:
Mästerkock är väl mer byggahus som har skrivit. Varför ens haka upp sig på det?
Proffs är hon ju eftersom det är hennes yrke.
Man är väl inte proffs på något bara för det är ens yrke?
 
  • Gilla
  • Haha
närsom och 3 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Man är väl inte proffs på något bara för det är ens yrke?
Jo, det är ju själva definitionen av ”proffs”. Hon är professionell kock.
 
  • Gilla
Riedern och 11 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Jo, det är ju själva definitionen av ”proffs”. Hon är professionell kock.
som professionell lagerarbetare 😂
 
  • Haha
  • Gilla
Huddingebo och 1 till
  • Laddar…
J
M maria01 skrev:
som professionell lagerarbetare 😂
Definitionen av proffs är bland annat just yrkesman, så i sak är det inte fel att kalla en lagerarbetare proffs på sitt område.

Motsatsen är amatör eller lekman.

Vedertagna begrepp är inte för alla.
 
  • Gilla
  • Älska
fredus och 9 till
  • Laddar…
Suvi5700
J Jahojjo skrev:
Definitionen av proffs är bland annat just yrkesman, så i sak är det inte fel att kalla en lagerarbetare proffs på sitt område.

Motsatsen är amatör eller lekman.

Vedertagna begrepp är inte för alla.
Finns tyvärr inte mycket yrkesstolthet kvar längre. Och därmed få proffs.
 
M mattoys skrev:
OT: Saknades fallsele på snickarna som bröt upp taket, samt skydd så att materialet inte kunde falla ner och skada någon.
Var det pågrund av vite från arbetsmiljöverket firman gick i konkurs?🤔
man kan ju undra hur ofta arbetsmiljöverket delar ut vite för det
 
  • Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
Suvi5700
M maria01 skrev:
man kan ju undra hur ofta arbetsmiljöverket delar ut vite för det
Jag har jobbat en del med att både besikta och installera fallskyd. Det är mycket brister på området
 
Snyggt renoverad lägenhet och en fantastisk energi av ägarinnan.
En renovering alla inblandade ska vara stolta över.
 
  • Gilla
janwide och 4 till
  • Laddar…
Mycket fin renovering! Även om jag vill att det ska bli färre regler så var fallskyddet ej godkänt. När hon stapplade ut i högklackat på taket kände man verkligen att det här är en pippi L typ vilket inte är nån nackdel, behövs fler av den sorten
 
  • Haha
AndersPS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.