Purre
M mattoys skrev:
OT: Saknades fallsele på snickarna som bröt upp taket, samt skydd så att materialet inte kunde falla ner och skada någon.
Var det pågrund av vite från arbetsmiljöverket firman gick i konkurs?🤔
Ja dom hade ställning istället för sele. Helt okej att göra så.
 
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Det var ju en härlig entusiastisk tjej och modig dessutom.
Jag struntar i hur hon fått pengarna och om hennes spis är proffsig eller ej.
Däremot har jag väl ett par konkreta funderingar som säkert beror på att jag är en trött gammal gubbe.
Värderingen som gjordes innan byggstart.
Vi har ju inget exakt slutpris men det verkar ligga kanske strax över 4 miljoner.
Det ger ett kvadratmeterpris på över 90 tkr.
Kanske är ok i Stockholms innerstad men dyrt för Göteborg.
Spelar ju ingen roll om man bor kvar och man ska ju följa sina drömmar, men
en liten rödflagg.
Sen tycker jag att Alica borde fått hjälp att lägga upp en betalningsplan för den
första byggaren. Förstår paniken då hon inte visste hur mycket hon betalt kopplat till
vad som faktiskt var gjort när firman gick i konkurs.
Slutligen tycker jag att måla med ledning av bilder utan att köra en provburk är dumt.
Färg är ju dyrt och en provburk kostar under 100 spänn.
Det var några kommentarer i all välvilja. Snyggt resultat och driftig tjej var det hursomhelst.
 
  • Gilla
  • Haha
johanxx_ och 3 till
  • Laddar…
J
IngemarB IngemarB skrev:
Det var ju en härlig entusiastisk tjej och modig dessutom.
Jag struntar i hur hon fått pengarna och om hennes spis är proffsig eller ej.
Däremot har jag väl ett par konkreta funderingar som säkert beror på att jag är en trött gammal gubbe.
Värderingen som gjordes innan byggstart.
Vi har ju inget exakt slutpris men det verkar ligga kanske strax över 4 miljoner.
Det ger ett kvadratmeterpris på över 90 tkr.
Kanske är ok i Stockholms innerstad men dyrt för Göteborg.
Spelar ju ingen roll om man bor kvar och man ska ju följa sina drömmar, men
en liten rödflagg.
Sen tycker jag att Alica borde fått hjälp att lägga upp en betalningsplan för den
första byggaren. Förstår paniken då hon inte visste hur mycket hon betalt kopplat till
vad som faktiskt var gjort när firman gick i konkurs.
Slutligen tycker jag att måla med ledning av bilder utan att köra en provburk är dumt.
Färg är ju dyrt och en provburk kostar under 100 spänn.
Det var några kommentarer i all välvilja. Snyggt resultat och driftig tjej var det hursomhelst.
Linnéstan där lägenheten finns är det kanske dyraste området i centrala Göteborg och det finns kvadratmeterpriser en bra bit över 90k. Med det inte sagt att det är lite. Det finns de som har 50k med.
Denna lägenhet ligger på just Linnégatan, med sannolikt högst kvadratmeterpris i området.

Det finns ju dock ett par ess i rockärmen kring denna vilka dels är att den är "helt ny". Det är ju i praktiken en ny lägenhet. Dels är det en vindsvåning, med en balkong/uteplats, de allra flesta andra lägenheter saknar. En uteplats på taket på 13m2 är värt en ganska bra peng bara det.
Sist men inte minst är avgiften more or less noll - 950 SEK / mån. Föreningen är helt skuldfri.

Mycket pengar, men också en ganska unik bostad.
 
Redigerat:
  • Gilla
breakman och 8 till
  • Laddar…
Suvi5700
Synd bara att programmet måste ha med den vedervärdiga Gert W.
 
  • Gilla
  • Arg
johanxx_ och 1 till
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Synd bara att programmet måste ha med den vedervärdiga Gert W.
Vedervärdiga var väl att ta i..? 😲
 
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Synd bara att programmet måste ha med den vedervärdiga Gert W.
Din kommentar är mer vedervärdig!
 
  • Gilla
  • Haha
HOBBY ARCHITECT och 3 till
  • Laddar…
Löv it 😍 ett riktigt sovrum till med bra klädförvaring.. så kan jag flytta in :P

Hoppas hon är nöjd och trivs i sin nya lgh!
 
  • Gilla
Don-T
  • Laddar…
Inte för att vara den men

Det här visar ju hur man På riktigt förvekligar sina drömar

Hårt jobb och svett och tårar.
Till skillnad från alla "drömmare" som många gånger visats i programmet.

Grymt bra jobbat av Alica.

Som jag brukar säga om dagens ungdomar

"The kids are alright".

Och även om det inte var min smak i lägenheten så var den GRYMT snygg.
 
  • Gilla
AndersPS och 4 till
  • Laddar…
För Övrigt sjukt kul med snickaren "Vad har du nuuuuu bestämt?! 😱"

Alla män som går bredvid en handlingskraftig kvinna känner igen sig 😅❤️
 
  • Gilla
Don-T och 2 till
  • Laddar…
Fint det blev och härlig tjej med bra driv. Hon hade ju gått bra ihop med Simon & Anders om man nu vill maximera positiv energi i ett rum 😀

Utöver det fina resultatet så blev jag nyfiken på hur hon fick tillåtelse att såga upp taket på ett så fint och gammalt hus? Jag som villaägare (till ett gammalt hus, på prickmark, nära kusten) drunknar ju i begränsningar i vad jag får göra. Är det fritt fram att förändra externa detaljer som hon gjorde om nu bara föreningen godkänner det?
 
  • Gilla
Kurtivan och 1 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
B BobbyMel skrev:
Fint det blev och härlig tjej med bra driv. Hon hade ju gått bra ihop med Simon & Anders om man nu vill maximera positiv energi i ett rum 😀

Utöver det fina resultatet så blev jag nyfiken på hur hon fick tillåtelse att såga upp taket på ett så fint och gammalt hus? Jag som villaägare (till ett gammalt hus, på prickmark, nära kusten) drunknar ju i begränsningar i vad jag får göra. Är det fritt fram att förändra externa detaljer som hon gjorde om nu bara föreningen godkänner det?
Hon borde troligen haft bygglov för det och det känns troligt att föreningen har sökt bygglov för att kunna sälja lägenheten som byggbar. Hade hon inte sågat upp taket hade hon ju inte heller haft något fönster.
 
B BobbyMel skrev:
Fint det blev och härlig tjej med bra driv. Hon hade ju gått bra ihop med Simon & Anders om man nu vill maximera positiv energi i ett rum 😀

Utöver det fina resultatet så blev jag nyfiken på hur hon fick tillåtelse att såga upp taket på ett så fint och gammalt hus? Jag som villaägare (till ett gammalt hus, på prickmark, nära kusten) drunknar ju i begränsningar i vad jag får göra. Är det fritt fram att förändra externa detaljer som hon gjorde om nu bara föreningen godkänner det?
om du kollar flybilder över många svenska städer så kommer du se att det är riktigt vanligt
 
Purre
B BobbyMel skrev:
Fint det blev och härlig tjej med bra driv. Hon hade ju gått bra ihop med Simon & Anders om man nu vill maximera positiv energi i ett rum 😀

Utöver det fina resultatet så blev jag nyfiken på hur hon fick tillåtelse att såga upp taket på ett så fint och gammalt hus? Jag som villaägare (till ett gammalt hus, på prickmark, nära kusten) drunknar ju i begränsningar i vad jag får göra. Är det fritt fram att förändra externa detaljer som hon gjorde om nu bara föreningen godkänner det?
Det är mot innergården så syns inte utifrån sett. Det bör underlätta iaf.
Har en tidigare kollega där föreningen fick glasa in balkonger men bara dom mot innergård, de ut mot gatan fick man inte göra något med pga utseende. Så nog allt verkar det enklare om det är där allmänheten inte kan se.
 
Purre Purre skrev:
Det är mot innergården så syns inte utifrån sett. Det bör underlätta iaf.
Har en tidigare kollega där föreningen fick glasa in balkonger men bara dom mot innergård, de ut mot gatan fick man inte göra något med pga utseende. Så nog allt verkar det enklare om det är där allmänheten inte kan se.
ut mot gatan finns det med i stockolm man vill ju ha solsidan annars vad är vitsen
 
M maria01 skrev:
ut mot gatan finns det med i stockolm man vill ju ha solsidan annars vad är vitsen
Utanför Stockholm rör sig solen hela dygnet.....
 
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.