42 730 läst ·
17 svar
43k läst
17 svar
Hur undvika elektroniskt "surrande" av 4 led dimrade takspotlights
Medlem
· Västernorrland
· 18 inlägg
Nu låter LED-dimmern lite när man dimrar ned. Testade med en vanlig dimmer igen och den var tyst även då man dimrade ned dock så började ljuskällorna att flacka, så jag gick tillbaka till LED-dimmern och nöjer mig med ett mycket svagt ljud från denna som förhoppningsvis minskar då man sätter in den i väggenL lindstroem4 skrev:Hej! Stort tack för alla svar! Uppskattas!
Mycket riktigt så är det ljuskällan [länk]
som jag använde som rekommenderas av IKEA och som är dimbar.
Jag åkte iväg och köpte ett gäng olika GU10-LED-lampor och började med Julas egna variant på 5W ([länk]) och den var knäpptyst! Så åkte tillbaka och köpte 20 sådana lampor till så ska jag prata med Ikeas support (de skulle återkoppla i veckan) och informera dem om bristen i deras ljuskällor.
Ohyggligt skönt att få tysta armaturer nu efter detta stök, tack annars för back-uplösningar såsom trådlösa dimmers nämna ovan![]()
Gah... så heljottas irriterande. Jag har köpt två st IKEA Nymåne vägglampor, enkel spot med dimmer som läslampa vis säng. Har ganska dyra Osram GU10 som surrar ganska illa enligt mitt tycke. Blir bara helt tyst när jag drar på fullt.
Fråga till TS. Har du lyckats lämna tillbaka dåliga/surrande ljuskällor? OK om de kostar 30 spänn men lite tristare om de kostar 90 och bara att kasta då förpackningen är öppnad.
Fråga till TS. Har du lyckats lämna tillbaka dåliga/surrande ljuskällor? OK om de kostar 30 spänn men lite tristare om de kostar 90 och bara att kasta då förpackningen är öppnad.
Klicka här för att svara