4 180 läst ·
64 svar
4k läst
64 svar
Hur tar jag reda på ägare till hus på ofri grund?
Menade mest nesligt att snyta mark och hus framför näsan på den som äger det. Men ja, du har kanske rätt. Problemet är väl att jag redan fått ett nej där, men det var ett par år sedan så det går kanske att försöka igen.TorpAnders skrev:
Nesligt vet jag inte, sannolikt den enda vägen att gå däremot. Och då börjar du i rätt ände istället för att lägga en massa tid på att först hitta och sedan bearbeta den som äger stugan för att sedan ändå gå på pumpen eftersom bolaget inte kommer att sälja någon tomt.
Fixar du tomten först så är alla hinder borta per automatik.
Smart! Detta ska jag kolla upp!TorpAnders skrev:
Är vägen samfälld?
Då finns den registrerad på Trafikverket och har en styrelse som har ett medlemsregister.
Har du sedan än mer tur så är kassören nitisk och andelstalen så noggrant uppdelade så att stugor på ofri grund inom samfällighetens område har fått ett eget andelstal och inte ligger inbäddade i stamfastighetens andelstal. (Så gjorde i alla fall vi när vår förrättning genomfördes)
Är det så så har du ditt namn där.
Tja, Krumbukt verkar ju ha tålamod och vem vet , det kanske har varit lite personalombyte och den nye är positivare inställd. Jag tycker nog att han börjat i rätt ände med stugan. förstår inte varför företaget var så motvalls att förmedla kontakt. Kan det vara så att de inte vet själva och anade alla möjliga problem för att de inte hade koll?F fribygg skrev:
Jag tror att markägaren vill ha bort stugan..Kapsyl skrev:
Tja, Krumbukt verkar ju ha tålamod och vem vet , det kanske har varit lite personalombyte och den nye är positivare inställd. Jag tycker nog att han börjat i rätt ände med stugan. förstår inte varför företaget var så motvalls att förmedla kontakt. Kan det vara så att de inte vet själva och anade alla möjliga problem för att de inte hade koll?
Klicka här för att svara