17 441 läst ·
38 svar
17k läst
38 svar
Hur svårt skulle ni säga att det är att flytspackla
Mycket bättre om du låter mattläggaren utföra flytspacklingen. Kostar några tusenlappar till men det är det värt.
Det är inte så svårt om man vet hur och har lite erfarenhet. Men att ta sig dit kan vara krångligt på egen hand. Har du inte gjort det tidigare och ingen kan hålla dig i handen så skulle jag köpa det. Jag har själv lärt mig av hantverkande vän, men jag skulle själv bara ge mig på mindre rum. Det man skall tänka på är att ha bra omrörare och förbereda allt. När man väl börjar blanda skall det gå fort ..
Platta golv är lättare, då kör man bara med låg viskositet och det jämnar ut sig fint. Med fall så behöver man hälla längs kanter eller köra med vågteknik där man skickar iväg en del med spackelspaden. Många gör sedan så att de spacklar runt brunnar i en extra omgång och då skaver fallet. Så har jag gjort. Man får vara på sin vakt bara så man inte väntar för länge.
Platta golv är lättare, då kör man bara med låg viskositet och det jämnar ut sig fint. Med fall så behöver man hälla längs kanter eller köra med vågteknik där man skickar iväg en del med spackelspaden. Många gör sedan så att de spacklar runt brunnar i en extra omgång och då skaver fallet. Så har jag gjort. Man får vara på sin vakt bara så man inte väntar för länge.
Vem vet TS kanske är ett proffs så här 5 år senare😉..Rickard B skrev:
Har du tummen mitt i handen skulle jag helt klart undvika att spackla ett badrum. Lite som när jag drar silikon i ett badrum "de där är väl inte svårt ser ju skit enkelt ut".
Dom bruka få låna verktygen och kommer att bryta ihop efter 2 minuter. 30 års erfarenhet få de mesta att se enkelt ut .Spackling utav badrum skulle jag sätta i samma kategori.
Mycket kan gå fel väldigt fort.
Så svårt är det inte blir det inte bra så kan man ju lägga rätskivan på brunnen och skrapa lite innan det blivit hårt..
Varför får jag upp trådar som är +5 år gamla hela tiden. Måste börja kolla på datumen. Har bett om att admin plockar bort inläggetG Greger_08 skrev:
Svårt men görbart om man läser på och förbereder ordentligt!TheImprovisor skrev:
Plus använder rätt flytspackel.
Vet några som har lyckats mycket väl och ett par som har mumisslyckats lite.
Men de hade gått att lösa med lite handspackel efteråt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden