31 373 läst ·
899 svar
31k läst
899 svar
Hur sjutton betalar man kontant?
Så länge du inre berättar det för banken så funkar det, jag vet min frus kod och hon min.A AndersS skrev:
Artikeln i DN om den 95 åriga mamman....
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.dn.se/ekonomi/handelsbanken-kraver-att-96-aring-aker-fran-aland-for-bank-id/
Det är därför jag skrivit att varje person som behöver hjälp är unik, både person/huvudman och den/de som hjälper till.Fairlane skrev:
Och man får då utifrån gällande förutsättningar hitta lösningar.
Men det har ju inget med kontanter att göra.😉
Nej, jag använder istället två mobiler. Går min sönder har jag en äldre i reserv, behöver bara klara Android 9 och så även möjlighet att använda fruns där mitt bankid också finns, dvs dubbel backup.Frerider skrev:
Men kniper det går Passet bra och digitalt, du får t.ex. lägga mobilen på det för att få kontakt med chipet men också läsa av en sifferrad med mobilen.😇
Ja men passet kan man varken förnya eller ansöka om digitalt eller?🤓😉A AndersS skrev:Nej, jag använder istället två mobiler. Går min sönder har jag en äldre i reserv, behöver bara klara Android 9 och så även möjlighet att använda fruns där mitt bankid också finns, dvs dubbel backup.
Men kniper det går Passet bra och digitalt, du får t.ex. lägga mobilen på det för att få kontakt med chipet men också läsa av en sifferrad med mobilen.😇
Kom på att körkort kan du förnya utan besök digitalt hemifrån och bifoga foto. Det gjorde vi för svärfar som inte körde längre men använde som ID.D Dilato skrev:
Men körkort kan inte användas för att hämta nytt bank id.😉