Frerider Frerider skrev:
Enligt dig ja, vad jag kan se i tråden så är det ganska lika mellan vilka som använder och inte använder kontanter.

Ja det finns en mängd personer som inte har eller använder Swish ingett konstigt med det😉
Jag svarade utifrån att vissa verkar åka utan att verifiera betalningsmetod enligt ett tidigare inlägg.
Jag kollar och accepterar eller avstår köp, så enkelt är det.

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Jag har inga problem med att använda/betala med kontanter, så det har du fabulerat ihop.
Däremot tycker jag att det är opraktiskt.
Dessutom så missade du nog inlägget där jag skrev att jag har nödkontanter hemma
Ännu mera obegripligt att du inte känner igen sedlarna i så fall!

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Alltså jag har sålt ett par grejer för kontanter men har upplevt att det är svårt att bli av med /använda så de få gånger jag säljer nåt nu mer skriver jag endast Swish
Handlar du på Systembolaget?

Farstatjej90
F fribygg skrev:
Handlar du på Systembolaget?
Det kan du lita på.

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det kan du lita på.
Ett utmärkt ställe att använda kontanter.

Frerider Frerider skrev:
Ännu mera obegripligt att du inte känner igen sedlarna i så fall!
Varför har du fått för dig att jag inte känner igen sedlarna? Fabulerar du igen?

Redigerat:
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Kostnader för kapital/värdepapper och avkastning är det jag fokuserar på för här finns kostnader som verkligen påverkar.
Ja småpengarna för kort och liknade är verkligen försumbart om man ser på vad man totalt betalar i avgifter till bankerna.

L lbgu skrev:
För du måste väl ändå hålla med om att det är sjukt att ha beloppsgränser för hur mycket pengar man får sätta in i månaden.
Absolut. Jag tycker det har blivit ett helt vansinnigt system där bankerna ”tvingas” leka finanspoliser och tillåts göra det på ett helt rättsosäkert sätt.

• Gilla
Frerider och 1 till
  • Laddar…
L lbgu skrev:
Vanliga inköp i de flesta affärer kan göras med kontanter utan att betala någon extra kostnad.
De kostnader jag syftar på vid kontant betalning jämfört med kreditkort är sådana som förlorade ränteintäkter, försämrat konsumentskydd och utebliven kickback från kreditkortsutgivaren.

Frerider Frerider skrev:
Vid en allvarligare kris med internet så kommer ni gråta och skylla på allt och alla för att ni inte kan handla basvaror mm.
Man måste verkligen ha Rejäla summor i madrassen om det ska göra någon reell skillnad. Har man bara de rekommenderade tusenlapparna fördröjs nog gråten bara någon dag…

F fribygg skrev:
Ett utmärkt ställe att använda kontanter.
För kostsamt som sagt.

Alfredo Alfredo skrev:
För kostsamt som sagt.
Varorna eller att inte få kickback på kreditköpet?

F fribygg skrev:
Varorna eller att inte få kickback på kreditköpet?
Det jag skrev i #414.

Alfredo Alfredo skrev:
Det jag skrev i #414.
Är det så relevant i denna tråden "Hur sjutton betalar man kontant"?

Alfredo Alfredo skrev:
Man måste verkligen ha Rejäla summor i madrassen om det ska göra någon reell skillnad. Har man bara de rekommenderade tusenlapparna fördröjs nog gråten bara någon dag…
Fast använder man kontanter samt har en buffert liggandes så klarar man sig längre än de flesta kontant vägrare i tråden😂
Sedan vet man ju hur dessa används med vilket underlättar🤓😉

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.