21 096 läst ·
484 svar
21k läst
484 svar
Hur sjutton betalar man kontant?
Varför inte? Vad är det för fel med pengar?J Jeppson skrev:
En sängförsäljare berättade att det nyligen varit en dam inne som betalade en ny säng med 140 femhundringar. Så, så ovanligt är det nog egentligen inte att betala med pengar.
Jag är verkligen intresserad. Varför skulle du neka att få betalt för en vara du säljer?
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 404 inlägg
Ja, det är ju klart man gör. Att jag däremot tycker det är enklare att ta emot en swish än att få kontanter som sedan ska sättas in på ett konto (ja, jag har nödfallskontanter hemma, nej jag använder inte kontanter dagligdags) är bara onödigtF fribygg skrev:
Jo det tycker givetvis jag också. Men man upphör tyvärr aldrig att förvånas. I denna tråd har det ju till och med dykt upp folk som arbetar på banken och utan att skämmas berättar att de inte har en aning om hur sedlarna ser ut.F fribygg skrev:
Enkelt, bankerna vill inte ta emot kontanter längre.Intet skrev:
Varför inte? Vad är det för fel med pengar?
En sängförsäljare berättade att det nyligen varit en dam inne som betalade en ny säng med 140 femhundringar. Så, så ovanligt är det nog egentligen inte att betala med pengar.
Jag är verkligen intresserad. Varför skulle du neka att få betalt för en vara du säljer?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 855 inlägg
Vänd på det, hur många skulle avstå en sådan affär bara för att de inte fick betala med kontanter?
De som vill betala med kontanter, för vanligtvis finns det mer än en säljare av en vara. Men det finns bara en köpare som lägger högsta budet och kanske till och med, det enda budet.13th Marine skrev:
Många som är oroliga för att ta emot Swish ifall man säljer mycket saker under en begränsad tid, det har varit många som har blivit avstängda av bankerna för mottagande av Swish ifrån okända händer titt som tätt enligt olika nyhetskällor.13th Marine skrev:
Men en enstaka försäljning med kvitton och identifiering av köpare så borde det vara riskfritt, men vem vet🤷