Nu har jag inte underlagen till hur den ska vara kopplad och varför. Men några exempel på anmärkningar du hade fått vid en överlåtandebesiktning till en Industrikund kan du få.
Fasskena under Huvudbrytare kapas. Försämrar tydligheten.
Plastskydd högersida andra faskenan slarvigt monterat.
Fasledare nedersta JFB till säkring för kort.
Jag tar till mig kritiken, och placerar om nollan till mätaren, samt börjar fundera hur jag bäst skall märka upp alla nollor... nått bra förslag?GK100 skrev:Det går ju inte att se alla detaljer på bilden men jag frågade för att det verkar som att den nollplinten upptill tillhör "skyddszon" för JFB övre raden och mätaren matas direkt och mäter förbrukning till JFB nedre raden. Alltså isf ett exempel på vad som ofta ställer till det vid sektionering via flera JFB, grupper utan JFB osv. I ditt fall är det en liten ström som kan gå fel via mätarens spänningsmätningsnolla men det är lika fel och skulle även kunna ge personfara.
Kom ihåg att jag i princip aldrig nämner pekpinnarna kring behörighet och detta är inget som inte händer även i de bästa familjer men du ställer dig lite i skottgluggen om det nu är kopplat så. .)
Verkligen viktigt att få en tydlig, logisk och enkel fördelning av respektive nollor om man ska bygga med så många sektioner i en sån liten standardkapsling.
För du har rätt... Det blir väldigt rörigt tyvärr... Vilket jag vill undvika!
Se det som åtgärdat!tuktuk skrev:Nu har jag inte underlagen till hur den ska vara kopplad och varför. Men några exempel på anmärkningar du hade fått vid en överlåtandebesiktning till en Industrikund kan du få.
Du får inte ansluta några blåa trådar till de gul-gröna plintarna. Där ansluter du bara gul-gröna trådar (skyddsjordar).O Odjuret skrev:
Var är inkommande PEN-ledare ansluten?
För det första är det en 3,5 år gammal tråd.totteb skrev:
För det andra får du kolla på bilden igen, TS har fem JFBer, två fyrpoliga och tre tvåpoliga, alla fem matas på korrekt sätt från PEN-skenan.
Matningen till en N-skena från en PEN-skena ska vara blå i hela dess längd, eller eventuellt oisolerad om det är en liten kort bygel.
Du har helt rätt. Glömde bort JFB:arna i hastigheten när jag skrev.Demmpa skrev:
För det första är det en 3,5 år gammal tråd.
För det andra får du kolla på bilden igen, TS har fem JFBer, två fyrpoliga och tre tvåpoliga, alla fem matas på korrekt sätt från PEN-skenan.
Matningen till en N-skena från en PEN-skena ska vara blå i hela dess längd, eller eventuellt oisolerad om det är en liten kort bygel.
Klicka här för att svara