9 577 läst ·
42 svar
10k läst
42 svar
Hur säkerställer man att badrummet är bytt efter 1988 - 3:e köparen
Gått igenom alla pärmar från 1988 vid stambytet samt bildandet sv brf. Inget matnyttigt där så nu provar jag att kontakta tidigare ägare. & vänsterhänta hantverkare i shorts har aldrig varit tillåtna sedan -46.BirgitS skrev:
Jag tycker att den här tråden är märklig.
Endera så gillar man badrummet i BRF lägenheten man köpt, och bor med detta badrum, eller så vill man renovera eftersom man inte står ut med badrummet, vilket ju kostar multum om det ska göras "rätt"..
Det finns ju inget krav på att man måste byta ut tätskikt och golvbrunnar enbart för att de nått en viss ålder.
Och om det inte är trasigt, så finns ingen anledning att börja rota och göra om.
Det är ju knappast så att försäkringsbolaget kräver en ombyggnation heller,så jag förstår inte varför det är så viktigt att veta.
Endera så gillar man badrummet i BRF lägenheten man köpt, och bor med detta badrum, eller så vill man renovera eftersom man inte står ut med badrummet, vilket ju kostar multum om det ska göras "rätt"..
Det finns ju inget krav på att man måste byta ut tätskikt och golvbrunnar enbart för att de nått en viss ålder.
Och om det inte är trasigt, så finns ingen anledning att börja rota och göra om.
Det är ju knappast så att försäkringsbolaget kräver en ombyggnation heller,så jag förstår inte varför det är så viktigt att veta.
Jag tänker detsamma. Varför vill TS veta det. Är det helt och fint, är det bra. Är det trasigt och fult, är det inte bra.S skogaliten skrev:Jag tycker att den här tråden är märklig.
Ibland har folk alldeles för mycket fritid.
Min erfarenhet är att badrum som kaklades på 80-talet och början av 90-talet ALLTID hade ljust eller vitt kakel med en bård mitt på, i ljusblått, aprikos eller liknande, och oftast plastmatta, iallafall i lägenheter.
Exempel med ljusblå bård:
Exempel med ljusblå bård:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 211 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 211 inlägg
Huset, där vi bodde förut var från -88/89 och det badrummet hade en mellanblå rand rätt högt upp på väggen, och mellanblå klinkerplattor på golvet. Rand rätt högt upp har jag sett på många bilder av den tidens badrum.Anna_H skrev:
Karrock
Renoverare
· Västra Götaland
· 1 076 inlägg
Karrock
Renoverare
- Västra Götaland
- 1 076 inlägg
Detta var standard långt efter millennieskiftet.Anna_H skrev:
Hyresgästen själv fick välja "bården" vid stamrenovering av fastigheten.
Blått, grönt eller gult i badrummet...
Jag har själv renoverat mängder av dessa hyresfastigheter.
Det är så många så jag har tappat räkningen... (på riktigt!) 😬
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Moderator
· Stockholm
· 57 843 inlägg
Som sagt kaklingen tycker jag ser ut som typiskt "stambyte". Många badrum skall göras snabbt ich effektivt. OM badrummet sedan har renoverats en gång efter stambytet, så skulle jag förväntat mig ett lite mer personligt/exklusivt utförande av kaklingen. Vad är det för mening med att byta en opersonlig standardkakling mot en likadan.
Så jag skulle gissa att badrummet inte har kaklats om sedan stambytet 1988.
Så jag skulle gissa att badrummet inte har kaklats om sedan stambytet 1988.
Klicka här för att svara