6 883 läst ·
35 svar
7k läst
35 svar
Hur säkerställer man att badrummet är bytt efter 1988 - 3:e köparen
Gått igenom alla pärmar från 1988 vid stambytet samt bildandet sv brf. Inget matnyttigt där så nu provar jag att kontakta tidigare ägare. & vänsterhänta hantverkare i shorts har aldrig varit tillåtna sedan -46.BirgitS skrev:
Jag tycker att den här tråden är märklig.
Endera så gillar man badrummet i BRF lägenheten man köpt, och bor med detta badrum, eller så vill man renovera eftersom man inte står ut med badrummet, vilket ju kostar multum om det ska göras "rätt"..
Det finns ju inget krav på att man måste byta ut tätskikt och golvbrunnar enbart för att de nått en viss ålder.
Och om det inte är trasigt, så finns ingen anledning att börja rota och göra om.
Det är ju knappast så att försäkringsbolaget kräver en ombyggnation heller,så jag förstår inte varför det är så viktigt att veta.
Endera så gillar man badrummet i BRF lägenheten man köpt, och bor med detta badrum, eller så vill man renovera eftersom man inte står ut med badrummet, vilket ju kostar multum om det ska göras "rätt"..
Det finns ju inget krav på att man måste byta ut tätskikt och golvbrunnar enbart för att de nått en viss ålder.
Och om det inte är trasigt, så finns ingen anledning att börja rota och göra om.
Det är ju knappast så att försäkringsbolaget kräver en ombyggnation heller,så jag förstår inte varför det är så viktigt att veta.
Jag tänker detsamma. Varför vill TS veta det. Är det helt och fint, är det bra. Är det trasigt och fult, är det inte bra.S skogaliten skrev:Jag tycker att den här tråden är märklig.
Ibland har folk alldeles för mycket fritid.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kan man använda badrummet trots att golvvärme saknas?
Badrum -
Går det att koppla en spisfläkt till ventilationen i badrummet?
Ventilation -
Byggbolag utfärdade Säker Vatten-intyg utan att ha byggt badrummet
Artikelkommentarer -
Hur pluggar jag vattenburen golvvärmeslinga till badrummet?
Värme allmänt -
Hur kan jag förbättra golvbrunnen i badrummet?
Badrum