10 031 läst ·
96 svar
10k läst
96 svar
Hur såga/fräsa rundade hörn Grythyttan stol
Hej igenS Svante Svenson skrev:
Jag har just köpt skruvar på Siverts i Stockholm/Hägersten. Enligt uppgift levererar de till Grythyttan.
Till stol A2:
Kullrig (till rygg och sits): TKX 4.0X16 A2 POZ, nr. 2902540016
Försänkt (till armstöd): TFX 4.0X16 A2 POZ, nr. 2903040016
Till Bord A9:
Försänkt: TFX 4x25 POZ
Nu har jag en till fråga:
Är det någon som kan berätta och helst visa hur man monterar armstöden till A2 (gamla modellen). Man ska tydligen göra en ursågning på 20x30 mm i bakkant (enligt mail från Grythyttan), den sida som går mot ryggbrädan. Jag begriper inte riktigt hur armstödet ska sitta. Grythyttan har en bild som jag inte förstår. Ser ut som att ursågningen ska ligga utanför ryggbrädan - varför ska man då ha en ursågning?
Har någon en bild på hur man monterar, helst ovanifrån och underifrån?
Är det någon som kan berätta och helst visa hur man monterar armstöden till A2 (gamla modellen). Man ska tydligen göra en ursågning på 20x30 mm i bakkant (enligt mail från Grythyttan), den sida som går mot ryggbrädan. Jag begriper inte riktigt hur armstödet ska sitta. Grythyttan har en bild som jag inte förstår. Ser ut som att ursågningen ska ligga utanför ryggbrädan - varför ska man då ha en ursågning?
Kom på att jag glömde berätta att jag sågade rundningen med bandsåg, slipade med bandslip (bordsvariant) och sedan rundade jag kanterna med en kullagrat frässtål monterat i ett fräsbord (en handöverfräs upp och ner). Jag rundade av långsidor och de rundsågade hörnen. Det blev väldigt fint.P pmd skrev:
Pblomkvist skrev:
Nu har jag en till fråga:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Menar du detta urtaget?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden