7 105 läst ·
51 svar
7k läst
51 svar
Hur mycket sömn får ni?
Mikael:
Testa talböcker eller föreläsningar på youtube. Många kända universitet har massor av timslånga föreläsningar utlagda. Bara att stoppa i hörlurarna och även om du är väldigt vetgirig så tror jag att du kommer att slockna inom en halvtimme eller så.
...dessutom lär man sig väldigt mycket.
Testa talböcker eller föreläsningar på youtube. Många kända universitet har massor av timslånga föreläsningar utlagda. Bara att stoppa i hörlurarna och även om du är väldigt vetgirig så tror jag att du kommer att slockna inom en halvtimme eller så.
...dessutom lär man sig väldigt mycket.
Jodå, du har helt rätt i det.
Jag försöker för tillfället ta mig genom "The Design of Active Crossovers - Douglas Self".
Läser jag den i sängen så kommer jag inte så långt innan jag somnat.
Men jag lär mig inget heller, om jag läser den i sängen.
Den måste jag jobba med på förmiddagen, pigg och utvilad, för att få ut något av.
Men helt klart finns det bättre sömnmedel än piller.
Jag försöker för tillfället ta mig genom "The Design of Active Crossovers - Douglas Self".
Läser jag den i sängen så kommer jag inte så långt innan jag somnat.
Men jag lär mig inget heller, om jag läser den i sängen.
Den måste jag jobba med på förmiddagen, pigg och utvilad, för att få ut något av.
Men helt klart finns det bättre sömnmedel än piller.
Jo, jag räknar mig själv till slav i kontorsstolen. Är sällan på jobbet före 09.00.ullberg skrev:Jag vill minnas att även D09 (precis som MTech) är i transportsektorn.
Det är nog inte så ovanligt som vi kontorsråttor (vet inte om det inkluderar dig @vectrex) gärna tror att gå upp så tidigt. Min bättre hälft jobbar i dagligvaruhandeln, uppe senast 04.30, åker strax efter 5. Själv jobbar jag på kontor, men de första timmarna innan kollegorna kommit (man slipper köer också...) är ju bland de bästa så jag brukar åka hemifrån runt 06.30...
/U
Delvis rättullberg skrev:EDIT: Jag verkar inte alls ha koll på var D09 jobbar så jag tar bort spekulationer nu när vi fått direktsvar
Det är nog inte så ovanligt som vi kontorsråttor (vet inte om det inkluderar dig @vectrex) gärna tror att gå upp så tidigt. Min bättre hälft jobbar i dagligvaruhandeln, uppe senast 04.30, åker strax efter 5. Själv jobbar jag på kontor, men de första timmarna innan kollegorna kommit (man slipper köer också...) är ju bland de bästa så jag brukar åka hemifrån runt 06.30...
/U
Huvudsysslan är inom industrin.
Är och härjar en del inom entreprenadbranschen också
Klicka här för att svara