7 105 läst ·
51 svar
7k läst
51 svar
Hur mycket sömn får ni?
Det vore väl bättre med en lyxskatt för alla som sover länge.Bigfoot skrev:Hmm, här håller en stor orättvisa på att uppdagas. Vissa behöver 4 timmars sömn och andra 9. Säg att man är på jobbet 8 timmar + 1 timmes lunch, 2x45 minuter resväg, 2,5 timmar för "nödvändigheter" (laga mat, städa, diska, klippa gräs, hjälpa ungarna med läxor osv). Kvar till övrigt blir då 2 timmar för den med stort sömnbehov och 7 för den som klarar sig med lite...dvs en skillnad på 250%. Jag ska genast ta kontakt med ansvariga myndigheter så att dom kan införa en pigghets-skatt på er som erkänt att ni klarar er med fyra timmar. Dessa pengar ska användas för att betala ut bidrag till mig och andra tröttisar så att vi kan börja jobba halvtid istället och få motsvarande tid över.![]()
Tänk på alla stackare som inte kan sova..dom är ju redan straffade och behöver absolut ingen mer skatt.
7-9 timmar .... vardag som helg......
Jag brukar gå å lägga mig ca 1 och upp 7-8 , lagom för mig med 6-7 tim för det är riktigt sova jag gör. Synd inte kvinnor kan sova så, för det verkar de inte kunna, de tycks sova lätt, vaknar för det minsta lilla, kanske en inbyggd försvarsmekanism,
jag känner igen det "kysan" skrev, så har min gumma det också, fortfarande, och utan anledning att gå upp.
Får man fråga vad du jobbar med eftersom du går upp vid 4? Eller är det något annat än jobb som får upp dig så sjukt tidigt. Jag är helt död vid den tiden på dygnet, förutsatt att jag sovit innan åtminstone.D09 skrev:
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
EDIT: Jag verkar inte alls ha koll på var D09 jobbar så jag tar bort spekulationer nu när vi fått direktsvarvectrex skrev:
Det är nog inte så ovanligt som vi kontorsråttor (vet inte om det inkluderar dig @vectrex) gärna tror att gå upp så tidigt. Min bättre hälft jobbar i dagligvaruhandeln, uppe senast 04.30, åker strax efter 5. Själv jobbar jag på kontor, men de första timmarna innan kollegorna kommit (man slipper köer också...) är ju bland de bästa så jag brukar åka hemifrån runt 06.30...
/U
Redigerat:
Jag jobbar inom b la industrin, brukar vara på jobbet runt 6:15.vectrex skrev:
Men morgonen består av att fixa upp mig
Edit: jag är också helt död vid den tiden
Men sova ... det få man la göra i graven, väl ... :x 
Själv bör jag nog sova 6-7 timmar per natt. Blir det mindre än 6 timmar så känns det risigt hela dagen, lite halvt förstörd sådär. Två nätter i rad med mindre (än) 6 så blir det etter värre förstås.
Jag har svårt att varva ner för sänggående på kvällarna. Min egen dygnsklocka verkar vara inställd på att jag ska somna runt 02-04 ca.
Men det är ju så svårt att få det övriga samhället att anpassa sig.
Själv bör jag nog sova 6-7 timmar per natt. Blir det mindre än 6 timmar så känns det risigt hela dagen, lite halvt förstörd sådär. Två nätter i rad med mindre (än) 6 så blir det etter värre förstås.
Jag har svårt att varva ner för sänggående på kvällarna. Min egen dygnsklocka verkar vara inställd på att jag ska somna runt 02-04 ca.
Men det är ju så svårt att få det övriga samhället att anpassa sig.
Provat att loggat ut tidigare??Mikael_L skrev:Men sova ... det få man la göra i graven, väl ... :x
Själv bör jag nog sova 6-7 timmar per natt. Blir det mindre än 6 timmar så känns det risigt hela dagen, lite halvt förstörd sådär. Två nätter i rad med mindre (än) 6 så blir det etter värre förstås.
Jag har svårt att varva ner för sänggående på kvällarna. Min egen dygnsklocka verkar vara inställd på att jag ska somna runt 02-04 ca.
Men det är ju så svårt att få det övriga samhället att anpassa sig.![]()