Bigfoot skrev:
Hmm, här håller en stor orättvisa på att uppdagas. Vissa behöver 4 timmars sömn och andra 9. Säg att man är på jobbet 8 timmar + 1 timmes lunch, 2x45 minuter resväg, 2,5 timmar för "nödvändigheter" (laga mat, städa, diska, klippa gräs, hjälpa ungarna med läxor osv). Kvar till övrigt blir då 2 timmar för den med stort sömnbehov och 7 för den som klarar sig med lite...dvs en skillnad på 250%. Jag ska genast ta kontakt med ansvariga myndigheter så att dom kan införa en pigghets-skatt på er som erkänt att ni klarar er med fyra timmar. Dessa pengar ska användas för att betala ut bidrag till mig och andra tröttisar så att vi kan börja jobba halvtid istället och få motsvarande tid över. :)
Det vore väl bättre med en lyxskatt för alla som sover länge.:p
Tänk på alla stackare som inte kan sova..dom är ju redan straffade och behöver absolut ingen mer skatt.:rolleyes:
 
kysan skrev:
Lägger mig vid ca 23-24, sambon sover då. Vaknar 01, lilltjejjen vill in i sängen, sambon sover då. Vaknar 03 katten vill ut, sambon sover då. Vaknar 06, lilltjejjen vi se på tv, sambon sover då...
Du är för snäll... 😯
 
D09
Har börjat ta en blunder på lunchen, ca 10 min.

Gör riktigt gott när man håller på sent med bygget och ska upp tidigt :)
 
wertok skrev:
Du är för snäll... 
Ja, ja.... Hon jobbar natt i vanliga fall så bara att gilla läget...
 
Precis hemkommen från jobbet, tänker kör sova 5-11 (kanske 11:30). Brukar oftast bli så, mellan 6-7 timmar..

Sen kan jag iofs sova 10 timmar nån ledig dag ibland...
 
5-6timmar innan jobb och 6-7 om jag är ledig dagen efter! Har små busar som gärna går upp innan 06!
 
7-9 timmar .... vardag som helg......
 
I
Jag brukar gå å lägga mig ca 1 och upp 7-8 , lagom för mig med 6-7 tim för det är riktigt sova jag gör. Synd inte kvinnor kan sova så, för det verkar de inte kunna, de tycks sova lätt, vaknar för det minsta lilla, kanske en inbyggd försvarsmekanism,;) jag känner igen det "kysan" skrev, så har min gumma det också, fortfarande, och utan anledning att gå upp.
 
På vardagar somnar jag oftast kring midnatt och går upp vid 7 ungefär. Helger är förskjutet framåt en timme ungefär.
 
D09 skrev:
Tanken slog mig nu när arbetet dragit igång och man kanske inte riktigt lägger sig i den tiden man önskar...

Tyckte att jag la mig i tid idag men så fastnade man här....

Jag brukar somna runt 23:30-00 och gå upp 04-4:30..

Hur mycket sömn får ni på vardagarna?
Får man fråga vad du jobbar med eftersom du går upp vid 4? Eller är det något annat än jobb som får upp dig så sjukt tidigt. Jag är helt död vid den tiden på dygnet, förutsatt att jag sovit innan åtminstone.
 
Jag går oxå upp 04. Kör lastbil och har 45min väg till jobbet! Hemifrån 05-18-19 ca.
Men jag är ledig varje onsdag som tur är!
:)
 
ullberg
vectrex skrev:
Får man fråga vad du jobbar med eftersom du går upp vid 4? Eller är det något annat än jobb som får upp dig så sjukt tidigt. Jag är helt död vid den tiden på dygnet, förutsatt att jag sovit innan åtminstone.
EDIT: Jag verkar inte alls ha koll på var D09 jobbar så jag tar bort spekulationer nu när vi fått direktsvar

Det är nog inte så ovanligt som vi kontorsråttor (vet inte om det inkluderar dig @vectrex) gärna tror att gå upp så tidigt. Min bättre hälft jobbar i dagligvaruhandeln, uppe senast 04.30, åker strax efter 5. Själv jobbar jag på kontor, men de första timmarna innan kollegorna kommit (man slipper köer också...) är ju bland de bästa så jag brukar åka hemifrån runt 06.30...

/U
 
Redigerat:
D09
vectrex skrev:
Får man fråga vad du jobbar med eftersom du går upp vid 4? Eller är det något annat än jobb som får upp dig så sjukt tidigt. Jag är helt död vid den tiden på dygnet, förutsatt att jag sovit innan åtminstone.
Jag jobbar inom b la industrin, brukar vara på jobbet runt 6:15.

Men morgonen består av att fixa upp mig ;) ut med vovven och sen en ganska bra bit att åka.. Så det är många gratistimmar per år för att jobba he he

Edit: jag är också helt död vid den tiden ;)
 
Mikael_L
Men sova ... det få man la göra i graven, väl ... :x :cool:




Själv bör jag nog sova 6-7 timmar per natt. Blir det mindre än 6 timmar så känns det risigt hela dagen, lite halvt förstörd sådär. Två nätter i rad med mindre (än) 6 så blir det etter värre förstås.

Jag har svårt att varva ner för sänggående på kvällarna. Min egen dygnsklocka verkar vara inställd på att jag ska somna runt 02-04 ca.
Men det är ju så svårt att få det övriga samhället att anpassa sig. :confused:
 
Mikael_L skrev:
Men sova ... det få man la göra i graven, väl ... :x :cool:




Själv bör jag nog sova 6-7 timmar per natt. Blir det mindre än 6 timmar så känns det risigt hela dagen, lite halvt förstörd sådär. Två nätter i rad med mindre (än) 6 så blir det etter värre förstås.

Jag har svårt att varva ner för sänggående på kvällarna. Min egen dygnsklocka verkar vara inställd på att jag ska somna runt 02-04 ca.
Men det är ju så svårt att få det övriga samhället att anpassa sig. :confused:
Provat att loggat ut tidigare?? ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.