7 104 läst ·
51 svar
7k läst
51 svar
Hur mycket sömn får ni?
Sida 1 av 4
Tanken slog mig nu när arbetet dragit igång och man kanske inte riktigt lägger sig i den tiden man önskar...
Tyckte att jag la mig i tid idag men så fastnade man här....
Jag brukar somna runt 23:30-00 och gå upp 04-4:30..
Hur mycket sömn får ni på vardagarna?
Tyckte att jag la mig i tid idag men så fastnade man här....
Jag brukar somna runt 23:30-00 och gå upp 04-4:30..
Hur mycket sömn får ni på vardagarna?
Det där är väldigt olika. Jag jobbar nästan bara hemifrån och styr helt hur och när så vissa perioder kör jag nattpass (inget oväsen från käringar och ungar). Då kör jag framåt 3-4 och sover till 12. Sommartid när man kan greja med kåken blir det en bra dag sömn mellan 24 och 8. Grejar då mellan 8:30 till 22:30. Duschar, dricker öl och surfar, ritar på huset till 24.
Sen har man ju svackor och då blir det ju inget gjort.
Som kort svar på frågan - tror att jag personligen tarvar sisådär åtta timmars sömn per dygn för att inte bli folkilsken.
Sen har man ju svackor och då blir det ju inget gjort.
Som kort svar på frågan - tror att jag personligen tarvar sisådär åtta timmars sömn per dygn för att inte bli folkilsken.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Och den tråden startar du 23.06, är det inte du som säger att du aldrig kan låta bli mailen med byggahusuppdateringar? Grattis till en natt utan sömn då 
Jag tror det är viktigt att man lyssnar på sin kropp men egentligen inte så relevant att jämföra sovtider. Vi är väldigt olika där. Jag tror jag snittar 5h på vardagar och runt 8h på helger, men har också märkt att min kropp funkar ganska bra med micropauser, så jag kan gå ganska länge (någon vecka eller två funkar) i 8h vaken / 1h sömn-intervaller.
/U
Jag tror det är viktigt att man lyssnar på sin kropp men egentligen inte så relevant att jämföra sovtider. Vi är väldigt olika där. Jag tror jag snittar 5h på vardagar och runt 8h på helger, men har också märkt att min kropp funkar ganska bra med micropauser, så jag kan gå ganska länge (någon vecka eller två funkar) i 8h vaken / 1h sömn-intervaller.
/U
Köpt gammalt hus för drygt ett år sedan, dotter på drygt ett år, eldar med egenhuggen ved, heltidsjobb, enskild firma (ca 25%-ig tjänst), håller på att mecka till nytt pannsystem, surfar på byggahus via mobilen på alla micropauser, surfar på blocket, grillar och dricker öl. Sommar sällan före tolv, jobbet börjar 06.30
Ha ha du hade så rättullberg skrev:Och den tråden startar du 23.06, är det inte du som säger att du aldrig kan låta bli mailen med byggahusuppdateringar? Grattis till en natt utan sömn då
/U
Runt 00:30 någonstans skickade sambon ut mig för att larmet gick i garaget :/ Skulle nog inte upptäcka en elefant i det tillståndet..
Sen vaknade lillgrabben vid 3 och har hållt på o härjat sen dess :/
En kaffekanna så är man på banan igen
Om man ändå finge dricka kaffe nu...ska på buk röntgen kl.07.30 o får inte dricka eller äta 6 timmar innan.D09 skrev:
Är både kaffesugen o hungrig och dessutom har det blivit en hel sömnlös natt med värk i njurarna.
Jäkla njurstenar.
Lät inte kul det där :/Micro skrev:
Ska ta en kanna för dig med..
Kan behövas.. Kyligt ute nu och trodde någonstans att det fortfarande var sommar när jag stack ut med hunden
Ps. Lycka till
Redigerat:
Tack D09 drick du en kanna åt mig...du kan få lite värk av mig.
Här omkring mig visar termometern på 12grader men det är dagg nu o min jycke vill inte sätta ner häcken o göra ifrån sig i det blöta gräset , får ta en tur med henne om nån timme igen.
Här omkring mig visar termometern på 12grader men det är dagg nu o min jycke vill inte sätta ner häcken o göra ifrån sig i det blöta gräset , får ta en tur med henne om nån timme igen.
Ha ha lät som en copy paste från mitt livAndreas_H skrev:Köpt gammalt hus för drygt ett år sedan, dotter på drygt ett år, eldar med egenhuggen ved, heltidsjobb, enskild firma (ca 25%-ig tjänst), håller på att mecka till nytt pannsystem, surfar på byggahus via mobilen på alla micropauser, surfar på blocket, grillar och dricker öl. Sommar sällan före tolv, jobbet börjar 06.30
Sover 4,5-6h när jag jobbar.
Mest beror det nog på att jag oftast sitter uppe i lugn o ro efter att barn och sambo har somnat så man får en stund för sig själv. De där timmarna är mer värda än att sova bort dem
Mest beror det nog på att jag oftast sitter uppe i lugn o ro efter att barn och sambo har somnat så man får en stund för sig själv. De där timmarna är mer värda än att sova bort dem
Vad säger din chef om att du sover när du jobbar ??MagnusSt skrev:
Håller med om att den bästa egentiden är när frugan har gått o lagt sig o man får ha fjärrkontrollen till tv:n själv.