U Ursidae skrev:
Begränsningen är i ström per fas. Det låter dom att du laddade med 5A på tre faser.
Boxen har gårr ner till 5A på en fas. Oklar varför men möjligen var du över gränsen en stund på ena fasen och styrningen kopplade då över till en fas. En del boxar tycks göra så.

Bra att veta att i laddprotkollet så finns det inte lägre nivå än 6A. En del bilar kan man ställa att ladda med lägre ström men för laddboxen är det 0 som är nästa lägre nivå.
Om någon är nyfiken så finns protokollspecen här:
https://en.wikipedia.org/wiki/SAE_J1772

Jag har byggt tre laddboxar med enbart denna länk som grund... 😎

• Gilla
Ursidae
  • Laddar…
M m@nge skrev:
Händer i princip vid varje laddning att den sänker till 1.2kw. Det finns ju liksom ström över men eqn verkar inte tycka det.

Funderar på om jag helt enkelt ska ta bort eqn? Kommer det spela så stor roll?
Ett första steg är ju att koppla bort styrningen. Det flesta laddproblem man läser om är ju kopplade till den.

U Ursidae skrev:
Ett första steg är ju att koppla bort styrningen. Det flesta laddproblem man läser om är ju kopplade till den.
Vad menar du med ”styrningen”?

M m@nge skrev:
Vad menar du med ”styrningen”?
Equalizern eller vad du nu hade.

U Ursidae skrev:
Equalizern eller vad du nu hade.
Ja den var det ju såklart :)

Har du talat om för equalizern att den ska använda 100% av huvudsäkringarna? Det ställs in under inställningar för equalizern och kallas för typ "Gräns för huvusäkringar" eller liknande.

Müssli Müssli skrev:
Har du talat om för equalizern att den ska använda 100% av huvudsäkringarna? Det ställs in under inställningar för equalizern och kallas för typ "Gräns för huvusäkringar" eller liknande.
Ja jag har ändrat från 95-100%, men verkar hjälpa föga.

• Gilla
Müssli
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.