17 210 läst ·
66 svar
17k läst
66 svar
Hur mycket kW kan huset använda?
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 719 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 719 inlägg
Du kan programmera om Easee-laddboxen så att den använder en annan fas. Tibber kan göra det på distans om du har Tibber som elleverantör.
Har du inte Tibber så vet jag inte vem man ska fråga om det men det borde gå att göra själv i inställningarna.
Har du inte Tibber så vet jag inte vem man ska fråga om det men det borde gå att göra själv i inställningarna.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 719 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 719 inlägg
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 719 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 719 inlägg
Tänkte på boxen men det kanske är lastbalanseraren som strular. Så båda. 😇M m@nge skrev:
Om det här är belastningen medan du laddar så är det ju något fel. Du har ju en massa kvar till 20A.M m@nge skrev:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 719 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 719 inlägg
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 131 inlägg
Nej, detta är inget råd jag tycker vi ska ge på detta forum. Man ska dimensionera sin belastning under säkringarnas märkström.pacman42 skrev:
Det där är något jag inte kan förstå.S sjoelund skrev:
Koppla på varmvattnet är väldigt onödigt idag så omvänd mig gärna.
En modern maskin på normalt program i 2,5 timmar drar ca 10 liter vatten.
Den har inbyggd vattentank och vad händer när man börjar diska?
Jo. Under närmaste 2 timmar+ kommer maskinen ta in 10 liter vatten i omgångar varav de sista litrarna kommer ligga i tanken till nästa disk.
Ledningarna är kall och vattnet där i.
Hur långa ledningar har man eller hur länge måste man spola innan vattnet är 45-60 ut i maskinen?
Dvs maskinen kommer värma i stort sett allt vatten. Första litrarna är rumstemperatur från både magasin och ledningen och sista två tappningarna till slutsköljning respektive fylla tanken kommer kanske få hyffsat varmt vatten som kallnar tills du kör nästa disk 21 timmar senare.
Kan ju förstå förr, 30 år sedan när det drog 30+ liter på en disk och man kanske ändå hade vedpanna eller billig uppvärmning och maskinen verkligen hade användning av varmvatten och kortade ner tiden på att slippa värma en ansenlig mängd vatten.