Det är samma kvalitet..
Men har du nu inte dom andra plåtarna, så gör dom 3...... 135 mm och en 150 mm
så minskar ju skillnaden mellan plåtarna och så syns det mindre nerifrån ..
Eti..

Låt plåtis göra alla plåtarna det blir inte dyrare ån färdigköpta o det blir en tjockare plåt

• Gilla
Daniel Barnaniel
  • Laddar…
Elkludde skrev:
Låt plåtis göra alla plåtarna det blir inte dyrare ån färdigköpta o det blir en tjockare plåt
Jo det blir det, 250kr inkl moms för en 2 m plåt hos den plåtslagaren.
2m hos Byggmax 95kr, 2m från plannja, 110kr...

Leaff skrev:
Jo det blir det, 250kr inkl moms för en 2 m plåt hos den plåtslagaren.
2m hos Byggmax 95kr, 2m från plannja, 110kr...
Det skiljer tydligen oerhört på priser hos plåtslagare,jag har alltid köpt hos plåtis till i stort sett samma pris som
bygghandel,250 för 2 m är som jag ser det ocker,plåten kostar ca 150 per m2 + moms + 5 minutres jobb
men hur som är Byggmax plåt en tunn skitplåt

Här var plåtslagaren billigare än Byggmax och alla lågprisvaruhus, behövde en lite speciell midjeplåt mellan hus och garage när jag la om taket. Dock var han inte billig när det gällde skorstensbeslagen, men mycket noggrann och snyggt blev det.

Efter att ha bett plåtslagaren om nytt pris, och berättat att färdigknäcka lindabplåtar kostar runt 100kr för 2m så fick jag nytt pris. 120kr per 2m :)
Nu blev det med exakta mått med. Perfekt!

Hej Leaff
Så bra att det ordnade sig ..
Lägg gärna ut en bild när han är klar så vi kan se hur han löste problemet..
Vore kul ..:)
Eti..

etiol skrev:
Hej Leaff
Så bra att det ordnade sig ..
Lägg gärna ut en bild när han är klar så vi kan se hur han löste problemet..
Vore kul ..:)
Eti..
Jag kommer själv att montera dem, men kan ta en bild när det är klart. (vilket nog lär dröja ngn vecka då jag inte har tid just nu)

M
L Leaff skrev:
Från början tänkte jag bara ha en vindskiva, men ändrade mig då det såg för klent ut, och då hade plåten räckt.
Nej, att börja sära på pannorna blir för mkt jobb.
Funderar med på att innan plåten monteras, dra en "tjock" sträng (8-9mm) av lämplig fog/lim mitt på toppen av pannan, från nock till nedersta pannan.
Den kommer ju att ta lite av ev vatten som kan stänka under plåten vid häftigt regn. Vid skyfall kvittar det ju hur bra plåten än sitter, då stänker det alltid in lite vatten.

Kan ju med montera en "ränna" av takpapp (icopal flexilight) från högst upp på insidan av vindskivorna, nerviken förbi trekantslisten och upp mot yttersta ströläkten.(fästa med pappspik) Så det vatten som kan stänka in kan rinna rakt ner i den och ut över fotplåten ner i hängrännan.
Gammal fråga,men för fan en limfog uppe på pannans topphade jag som takfirmaägare gjort så om du anlitat oss så har du skrikit rakt ut o famlat om prisavdrag,kan man inte lägga tak så ska man anlita,bästa snyggaste lösningen här är att beställa bredare vindskivs plåtar runt om,tänk att så många inte ens besitter sunt förnuft,limfog hoppas verkligen inte det vart lösninge,skulle gärna se en bild hur det isåfall vart,kan bara föreställa mig.o snyggt när barr o pollen ligger kvar mot fogen,jisses.

M Ronny takläggare1 skrev:
Gammal fråga,men för fan en limfog uppe på pannans topphade jag som takfirmaägare gjort så om du anlitat oss så har du skrikit rakt ut o famlat om prisavdrag,kan man inte lägga tak så ska man anlita,bästa snyggaste lösningen här är att beställa bredare vindskivs plåtar runt om,tänk att så många inte ens besitter sunt förnuft,limfog hoppas verkligen inte det vart lösninge,skulle gärna se en bild hur det isåfall vart,kan bara föreställa mig.o snyggt när barr o pollen ligger kvar mot fogen,jisses.
Lilla Ronny, lugna ner dig! Den blev ju plåtar med olika mått, så jag kan tyvärr inte visa dig ett stycke fotografi med barr och pollen. Gå nu och lägg dig så du vaknar go och glad igen

M
L Leaff skrev:
Lilla Ronny, lugna ner dig! Den blev ju plåtar med olika mått, så jag kan tyvärr inte visa dig ett stycke fotografi med barr och pollen. Gå nu och lägg dig så du vaknar go och glad igen
Jag är lugn,men man blir mörkrädd när man läser hemma fixares lösningar,inget eget sunt förnuft wse.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.