sitter och funderar. Säg ytan på 17x12m=204 kanske, plus en infart på 30x4m=120. alltså 324. Det kan väl inte ta många timmar för en förare med t.ex hjullastare att schakta av, menar det är bara ett jordlager sen ren sand under det till mark som jag fatta det och är ju bara jorden som ska bort eller ?.
Det jag däremot sitter och fundera på, hur mkt makadam kan tänkas behövas, och pris per ton ligger på typ? och samma sak med singel?

Vad är det du ska göra?

en infart sen blir det ju en lite grusplan framför ett garage, blir typ som ett L. infart sen grusplan och garage till höger. fen en carport bredvid garaget. Garaget på 10-11x8m typ tror jag.

Till infarten och grusplan ska du inte ha makadam. Där används bergkross med nollfraktion för att få ett stabilt underlag. Makadam använder du som kappilärbrytande skikt under grunder och vid dränering. Makadam kan du även ha över bergkrossen som gårdsgrus.

Själva materialet är inte så dyrt, makadam är lite dyrare än bergkross. Det som brukar kosta är transporten. Ex på vad jag har betalat:
Makadam 16/32 70kr/ton
Bergkross 0-90 50kr/ton

Frakt tillkommer

aha. tackar. bra att veta, är lite nybörjare i det och försöker lära mig. =)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.