Jag förstod det som att man kunde välja att tända på tid, från panelen eller med solstickan. Visst borde pannan kunna tända själv när tanken har kallnat? Jag tror Fröling gör det.

Citerar från Åskars länk:
""
Placera lite tidningspapper i tändningsluckans lilla korg; och beroende på värmebehov tänds pannan helt automatiskt
""

Tolkar det som att den tänder "vid behov"

Grymt läcker pannskötare!

Ingår hon i ev. förvärv? :cool:

rca1959 skrev:
Kanske är hon som är automattändaren..:thumbup:

Då ska jag ha en! Eller.. Jag tar två föresten!

Sen lär man ju komplettera med solpaneler så dom slipper vara i pannrummet på sommaren..

• Gilla
Herr_JT och 1 till
  • Laddar…
rca1959 skrev:
Hon behöver ju inte följa med för å dra i spaken de är ju helt säkert. ;) Det hade ju varit skillnad om annonsen gällt en Eta eller Fröling.

Lillkorpen skrev:
Hon behöver ju inte följa med för å dra i spaken de är ju helt säkert. ;) Det hade ju varit skillnad om annonsen gällt en Eta eller Fröling.
Eller attack, den hade ju faktiskt också spaksotning!

Dubbelpostade..

Redigerat:
Analog skall vara glad att jag inte bytte bransch för 3 år sen. Efter mitt besök på Agritechnica (Hannover) i nov 2009 mailade jag till Hargassner för att få information om dom hade någon svensk återförsäljare. Min fråga missförstods nog, då jag fick ett svar från Herbert Schwartz, Export Manager; med ett formulär att fylla i för potensiella återförsäljare:cool:

rca1959 skrev:
Analog skall vara glad att jag inte bytte bransch för 3 år sen. Efter mitt besök på Agritechnica (Hannover) i nov 2009 mailade jag till Hargassner för att få information om dom hade någon svensk återförsäljare. Min fråga missförstods nog, då jag fick ett svar från Herbert Schwartz, Export Manager; med ett formulär att fylla i för potensiella återförsäljare:cool:
Det var ju synd att du inte blev försäljare, då hade du kunnat hålla priserna i sverige mer humana.. Men den svaga euron borde göra lite mer nu kan man tycka! :rolleyes:

ETA sverige har ju sålt bra många flisanläggningar till småbönderna runt om i landet, så vi får hoppas att de inte bara lägger stålarna på hög utan kan sänka priserna istället.. ;)

Redigerat:
rca1959 skrev:
Efter mitt besök på Agritechnica (Hannover) i nov 2009
Hade Du varit positiv kunde en hel del av de där ETA/Fröling anläggningarna varit Hargassner istället. Speciellt om Du haft kontinuerlig uppbackning av donnan på bilden.:thumbup:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.