45 717 läst ·
189 svar
46k läst
189 svar
Hur många österrikiska vedpannor finns det egentligen?
Då kanske han kan lägga upp lite bilder på Hargassners vedpanna och flispanna? Synd att Byggahus inte har en vrå på forumet där återförsäljarna kan visa bilder och berätta om sina produkter._lynx_ skrev:
analog skrev ju tidigare i tråden att han själv köpt en Attack-panna? Som om Merca-försäljaren i stan skulle åka omkring i en Trabant??
Redigerat:
Vilken tur att du inte hunnit montera den ännuanalog skrev:
bra idé med en avdelning för ÅF,
en kille som Nordanstigs Energiteknik skulle göra gott där då
han sålt Veto, Effecta, ETA, Attack och nu Hargassner.
Han har en ruskig kunskap om olika märkens för och nackdelar.
en kille som Nordanstigs Energiteknik skulle göra gott där då
han sålt Veto, Effecta, ETA, Attack och nu Hargassner.
Han har en ruskig kunskap om olika märkens för och nackdelar.
Nu får analog lägga upp lite bilder på Hargassnerpannan som finns på blocket! Vi vill se vad Vedpannan HV40 har under pälsen! Kollar man tekniska data på hemsidan så verkar alla storlekar ( 20-60 kW) ha samma mått på djupet? Så finns det bara en rad med rökgastuber även på HV 40? I filmen så ser man 4 st tuber i den pannan, hur många har HV40?
Lynxen kan kanske svara på om inte ETA sh får automattändnings snart
Eller är det Fröling han är involverad hos?
Personligen uppskattar jag att återförsäljare och installatörer finns på forumet. Är bara bra!
Lynxen kan kanske svara på om inte ETA sh får automattändnings snart
Personligen uppskattar jag att återförsäljare och installatörer finns på forumet. Är bara bra!
Redigerat:
Ja, så är det väl. Trampade visst på en öm tå där, det var inte meningen. Vad jag menade är att handlarna generellt verkar ganska knutna till sina resp. fabrikat, men givet finns det undantag.rca1959 skrev:
Vidare tycker även jag att det är kanon med leverantörer här. Önskvärt hade varit om det kunde vara mer transparent men det tillåter väl inte ledningen. Men alla utom jag tycks ju vara halvpolare med fullständig kolla på varandras förehavanden och sortiment iaf.
Men som sagt, jag tycker samtliga sköter det mycket snyggt och professionellt. Bra jobbat!
Jag tycker personligen att Attacken verkar vara ett mycket bra lambda budgetalternativ. För utformningen ser riktigt bra ut, kan tänka mej en del kopiering av dyrpannorna.
Självklart kan man inte jämföra kvalité och finish med de dyre men priset är också bara hälften. Frågan är hur DPX:en matchar mellansegmentets lambdapannor.
Men å andra sidan har jag inte känt och klämt något så det är möjligt att man svamlar i nattmössan.
Självklart kan man inte jämföra kvalité och finish med de dyre men priset är också bara hälften. Frågan är hur DPX:en matchar mellansegmentets lambdapannor.
Men å andra sidan har jag inte känt och klämt något så det är möjligt att man svamlar i nattmössan.
http://www.netek.se/ved.pdf
Hur fungerar detta med toppansluten retur och stigare? Även inkommande vatten till pannan sitter ju i toppen enligt bilden? Får man effektiv värmeväxling genom konvektionsdelen ändå?
Automattändningen, är den timerstyrd?
Hur många rökgastuber finns det? Är de i diametern 50 mm eller 75 mm?
Hur fungerar detta med toppansluten retur och stigare? Även inkommande vatten till pannan sitter ju i toppen enligt bilden? Får man effektiv värmeväxling genom konvektionsdelen ändå?
Automattändningen, är den timerstyrd?
Hur många rökgastuber finns det? Är de i diametern 50 mm eller 75 mm?