Jag fortsätter listan då:

ETA *
Hargassner *
Fröling *
Herz *
Guntamatic
Heitzmann 1m
Ligno
SolarFocus
Windhager

Kopiera och fyll på!!

* = har svensk representant

Det är ju frågan om gilles platsar här? Rätta mig om jag har fel, men det är väl en brandad polack?

Jag fortsätter listan då:

ETA *
Hargassner *
Fröling *
Herz *
Guntamatic
Heitzmann 1m
Ligno
SolarFocus
Windhager * http://www.windhager.com/int/contact/sales-partners-europe/?vpID=SE

Kopiera och fyll på!!

analog skrev:
Det är ju frågan om gilles platsar här? Rätta mig om jag har fel, men det är väl en brandad polack?
Mmm, vet inte men sen är det väl flispannor med möjlighet att elda ved, eller hur?

analog skrev:
Nej dom är österrikiska. Känner dock igen (tror jag) nåt liknande från nån annan tråd. Tror det handlade om att fabriken såg för liten ut för att klara produktionen. Det kan ju vara så att dom har underleverantörer. Kanske har Gilles brandat in nån low-end produkt på vissa marknader. Precis som att Viessmanns low-end pannor är polska, tror inte dom säljs i Sverige.

Lillkorpen skrev:
Mmm, vet inte men sen är det väl flispannor med möjlighet att elda ved, eller hur?
(Gäller Gilles)

Helt rätt:o

Heitzmann visar sig vara schweizare....... dom bort..

Listan nu:

ETA *
Fröling *
Hargassner *
Herz *
Hoval
Guntamatic
Ligno
SolarFocus
Strebl
Windhager

Kopiera och fyll på!!

Redigerat:
Jodå, kolla blocket.. Finns två olika vedpannor och den billigare ser helt klart östeuropeisk ut...

Håller med.

"Gilles extremt högkvalitativa vedpanna på 25 kW!"
:screwy: Tryckande fläkt ffs, det har ju tillochmed maga slutat med...
får man skriva vad som helst i sin marknadsföring nu för tiden?

rca,

Viessman säljs i Sverige. Vitoligno 100-s heter den. Har för mig att den görs av polacker. En riktigt fin panna som finns i halvmetersved med riktigt stora vedmagasin. Idiotiskt så har pannan ingen evakueringskanal eller direktspjäll för rökgaserna, så det blir röksignaler över grannskapet om man måste fylla på. Regulatorn är också galet gjord, tror pannan bryter vid ca 80 grader. Även läst på tyska forum att keramiken i vedmagasinet går sönder rätt fort.

Gilles panna som finns på blocket med tryckfläkt är bara en polsk Orlan målad i andra färger! Att Gilles kan sätta sitt namn på en sådan drake?

Är det någon som klämt och kikat på nya Hargassner? http://www.blocket.se/gavleborg/Hargassner_HV_40_Vedpanna_43607968.htm

Har ju klämt på ETA sh och Fröling S4. Någon som kan uttala sig om Hargassnern håller samma höga kvalitetsnivå? Kollar man hemsidan så verkar även Hargassner ha toppmoderna anläggningar för tillverkning och utveckling. Man hittar dock inte så många bilder på nätet hur pannan ser ut invändigt?

• Gilla
Hedemora 2
  • Laddar…
Åskar skrev:
Är det någon som klämt och kikat på nya Hargassner? [länk]

Har ju klämt på ETA sh och Fröling S4. Någon som kan uttala sig om Hargassnern håller samma höga kvalitetsnivå? Kollar man hemsidan så verkar även Hargassner ha toppmoderna anläggningar för tillverkning och utveckling. Man hittar dock inte så många bilder på nätet hur pannan ser ut invändigt?
Ser ju grym ut på pappret iaf!

Åskar skrev:
Är det någon som klämt och kikat på nya Hargassner? [länk]
Ser fräck ut, men jag hade nog hakat av kylskåpsdörren. En del tyska/österrikiska har den här designen med kylskåpsdörr. Tänk om man tar fel på ölkylen:wow:

Hargassner ser ut att göra finna system kan det bli fel med pekskärm coolhets facktorn är ju rätt stor.Undrar vad deras minsta flis panna med utmanting skulle kosta.

Undrar jag med, men den kostar väl 200kkr som alla andra...

Återförsäljaren finns i Harmånger så bara ringa.. Är synd att flisen kräver så mycket mer än själva pannan. Måste bla ha möjlighet för ett praktiskt genomtänkt förråd. Annars verkar Hargassners Agrofire-panna grym! Elda allt från flis, pellets, spannmål, energigrödor etc. Men för den som ändå ska bygga nytt, verkstad, ekonomibyggnad eller liknande och har plats och utrymme, så skulle en flispanna vara susen. Har man lite skog eller lantbruk som enskild firma är nog avdragsmöjligheterna goda också, trots att man även värmer kåken med samma anläggning. Tror nästan alla av småbönderna som byggt flisanläggningar fått dra av hela rasket i verksamheten. Skattemyndigheterna har inte brytt sig om att de även värmer privatbostaden.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.