Thermia bergvärme från 2005,

E elmont skrev:
Thermia bergvärme från 2005,
Man e ju nästan lite avis på er som bor i el område 1 & 2 & kan lyxa lite med varmduschar och 21 grader inomhus hahaha

Den tiden som det går är begränsad, så fort nätet blir utbyggt kommer vi att få samma höga pris som i södra delen av landet. Lösningen vore att man byggde en omfattande produktion i söder tex vindkraft och kärnkraft. Men så fort tex vindmöllor kommer på tal protesterar man i högan sky.

• Gilla
ARJU
  • Laddar…
Ni är alla fantastiska!

Vi gör av med 18500 KWh/år, det är i snitt typ 50KWh/dygn, öven inräknat sommaren.

G
Allt mellan 4 till 70kWh.
4kWh några få sommardygn när vi knappt använt varmvatten ens, 70kWh häromdagen när inte bergvärmepumpen orkar själv så ink några timmar elpatron (och lite ved, två rum stängda)
Snittar ca 25kWh/ dygn över året nu två år i rad, diffade bara 5kWh mellan 2022 och 2023.

Min luft/vatten (ecodan 12,6kW) pallade inte trycket här under helgen när kvicksilvret hölls sig runt -25, eltillskottet på blyga 3+6kW som hoppade in sporadiskt hjälpte föga det heller och inomhustemperaturen sjönk successivt från ca 23 till en notering på 18 grader i söndags. Gick åt ca 150kWh under fredagsdygnet och e.ons tidiga prognos är att jag gör av med 89% mera el kontra förra januari 😱

Stapeldiagram och linjediagram, veckodagar, energiförbrukning per år, genomsnittstemperatur, färgkodade år.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stickan56
Som vanligt totalt meningslösa jämförelser.👏

Stickan

• Gilla
NICHOLAS J och 3 till
  • Laddar…
Stickan56 Stickan56 skrev:
Som vanligt totalt meningslösa jämförelser.👏

Stickan
Då kan du ju hoppa över tråden för troligen är det vissa som tycker att den har ett värde. Eller är det ett försök att lära dom som skrivit i tråden vad som har och inte har nått värde?

• Gilla
guggen och 5 till
  • Laddar…
K Kaffekoppen100 skrev:
Ni är alla fantastiska!

Vi gör av med 18500 KWh/år, det är i snitt typ 50KWh/dygn, öven inräknat sommaren.
Bor i tegelklätt 70-tals hus. Uppvärmd yta mer än 200m2. Kostar 27000kWh fjärrvärme plus 7000kWh el per år. 😱

42 kWh gjorde jag av med en dag i höstas. Men vad ska ni med den informationen till?

• Gilla
Stickan56 och 2 till
  • Laddar…
B
Skärmavbild av mobilapp visar elförbrukning över en dag, 13,7 kWh totalt, i blått stapeldiagram.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

9 kWh/dag förra året. Så lyckades dubbla användningen från 2021 😀😀

140kWh i lördags

useless useless skrev:
42 kWh gjorde jag av med en dag i höstas. Men vad ska ni med den informationen till?
Det saknas nu bara hälften av den efterfrågade förbrukningen, dvs månadsförbrukningen för den aktuella tiden.
Ps
September 2022 tror jag det var.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.