44 712 läst ·
52 svar
45k läst
52 svar
Hur lyckas få tätt med gängtejp?
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
Ett avbrutet bågfilsblad är bra att repa gängorna med. Sedan lagom med lin. Men, varför ballofixer under handfatet? Hur ofta kommer Du att nyttja dom? Helt onödig i en villa. Du har ju en huvudavstängning. När Du om många år ska stänga av vattnet med Ballofixerna kommer de att läcka i spindeln.J jonspete skrev:
Ok.Christer G.V. skrev:
Jag har inget jättebra argument för ballofixerna. Men jag behövde något som konverterade från R15 till R10 som nya blandaren kopplas in med. Svärfar tyckte ballofix var bra att sätta dit utifall man vill stänga bara till blandaren. Men du har säkert rätt i att jag aldrig/sällan kommer använda dem.
Jag tror minsann vi fick till det! Med lite risp på gängorna och sen några tighta varv med loctite 55 så bet det bättre när ballofixen gängades på. Inte sett en enda droppe på hela eftermiddagen.
Tack för alla tipsen! Det hade säkert funkat med lin också men gängtejp var ingen höjdare i detta fallet. En blev tät på andra försöket men den andra läckte fortfarande efter fem försök.
Tack för alla tipsen! Det hade säkert funkat med lin också men gängtejp var ingen höjdare i detta fallet. En blev tät på andra försöket men den andra läckte fortfarande efter fem försök.
Gammalt bågfilsblad har en röris lärt mej!J jonspete skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden