Maria T Maria T skrev:
Den som jag känner som blev av med körkortet cyklandes, gjorde det mot rött ljus och hade en passagerare på pakethållaren; Hornstull i Stockholm ca 1990.
Tror det måste räknas som vårdlöshet i trafik för att man ska bli av med körkortet. Jag har blivit stoppad när jag kört mot rött påverkad av alkohol på kvällen utan lampor 😂 utan varken böter eller indraget körkort, men då kör jag såklart mot rött utan att störa någon, även när jag är salongs.

Magnus E K
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Tror det måste räknas som vårdlöshet i trafik för att man ska bli av med körkortet. Jag har blivit stoppad när jag kört mot rött påverkad av alkohol på kvällen utan lampor 😂 utan varken böter eller indraget körkort, men då kör jag såklart mot rött utan att störa någon, även när jag är salongs.
Pratar vi om bilkörning här?

Nej, det har framgått många gånger i tråden att han cyklar hem från krogen

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Plötsligt händer det !!
Vägarbete på E4an och nya skyltar.
Samanvävning ist för skylten som visar att ena filen går in i den andra.
Äntligen har nån tänkt till, och regeln att man ska använda båda filerna vid köbildning kan fungera som tänkt.

• Gilla
[SKPG]Zamora och 4 till
  • Laddar…
W Weimik skrev:
Cyklar någon i 20 cm snö går det antagligen så pass långsamt att det blir ett mindre problem.
Är det normal snöröjning så lämnad kanterna med snö och cykelbanorna har ett täcke av snö som döljer ytskiktet. Så hur ska man se vad som gäller utan skyltar?

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Z z_bumbi skrev:
Är det normal snöröjning så lämnad kanterna med snö och cykelbanorna har ett täcke av snö som döljer ytskiktet. Så hur ska man se vad som gäller utan skyltar?
Aha, du menar när det är 20 cm snö men ändå inte. Jag vet inte riktigt, men kanske att det trots snöröjning går lite långsammare i trafiken så länge det faktiskt finns snö på gatorna. I Stockholm brukar det dessutom vara väldigt få dagar per år som det gäller. Har du själv upplevt att det är ett problem och i så fall var?

Kolla en yrkeschaufför som inte är korkad

Skåpbil parkerad vid vägkanten på en stadsgata med byggnader i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Wow
  • Älska
Laurentiusson och 3 till
  • Laddar…
Kolla en yrkeschaufför som inte är korkad

[bild]
Stå på vägen när det finns en alldeles utmärkt trottoar och cykelbana. Måste vara en lantis på besök.

• Haha
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Bart Bart skrev:
Stå på vägen när det finns en alldeles utmärkt trottoar och cykelbana. Måste vara en lantis på besök.
Du är ingen raketkirurg du inte

Det är exakt lika dumt att ställa sig på cykelbanan som att ställa sig ute i körfältet.

//Rymdfärjeortopeden

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Maria T och 3 till
  • Laddar…
J
Fotografen Fotografen skrev:
Det är exakt lika dumt att ställa sig på cykelbanan som att ställa sig ute i körfältet.

//Rymdfärjeortopeden
Får man fråga om Tim taxan för en Rymdfärjeortoped🫣😉

• Gilla
  • Haha
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:

//Rymdfärjeortopeden
De måste ju kunna leverera sina varor. Och att tvinga ut oskyddade i trafiken är absolut sämsta valet.

RoTe
De måste ju kunna leverera sina varor. Och att tvinga ut oskyddade i trafiken är absolut sämsta valet.
Vad hände med fenomenet "lastplats"? Såna har vi gott om på min gata.

RoTe RoTe skrev:
Vad hände med fenomenet "lastplats"? Såna har vi gott om på min gata.
Vi har en precis utanför vår lgh. Svinnice. Men ja de finns inte överallt i innerstan

Om leverantören kom med lådcykel, vilket staden helst önskar för lokala leveranser, ska den då ställas på cykelbanan eller vägen ??
Jo, det är en seriös fråga.

• Gilla
  • Haha
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.