trähandtag trähandtag skrev:
NÄ förbjud skiten...
Volvobilar? Eller menar du motorfordonstrafik trafik i staden?

Du kan ju gissa…
Volvobilar..

Roligt..
Nä, oftast lika trista som Toyotor

F
Fairlane Fairlane skrev:
Det hela är ett sidospår som kom från en gissning om att en A-traktor drar 2 liter bränsle per timme, där jag bara försökte påpeka att det beror på vilken A-traktor det rör sig om. Det finns också ett antal (inte många) A-traktor som är eldrivna. Misstänker att 2 liter per timme stämmer dåligt där också. 😉
Mitt barns traktor drar 0,5 l diesel per mil så knappt 2 liter med ett par kallstarter stämmer bra. Jag tror det gäller med en 10-15% marginal på 80-90% av A-traktorerna.

F
F fribygg skrev:
Oftare på vägar och sannolikt oftast på enskilda vägar men nog kan ungdomen ta Scania A-traktorn till staden om hon/han sen ska och flytta en grävmaskin hem från samhället på eftermiddagen
Är det nåt du ofta ser? Eller sitter du och gissar på vad dom kan göra? Du vet att det finns arbetsmiljölagar som reglerar vad en 15-åring får göra?

F fsn skrev:
Är det nåt du ofta ser? Eller sitter du och gissar på vad dom kan göra? Du vet att det finns arbetsmiljölagar som reglerar vad en 15-åring får göra?
Jag ser nog bara transport av skogsmaskin på enskild väg och länsvägar med A-traktor. Har inte sett sån transport på gata men det förekommer säkert.
Grävmaskin flyttas med jordbrukstraktor numera

F
F fribygg skrev:
Jag ser nog bara transport av skogsmaskin på enskild väg och länsvägar med A-traktor. Har inte sett sån transport på gata men det förekommer säkert.
Grävmaskin flyttas med jordbrukstraktor numera
Är du säker på att det är 15-åringar som generellt kör skogsmaskiner bakom en A-traktor?

F fsn skrev:
Är du säker på att det är 15-åringar som generellt kör skogsmaskiner bakom en A-traktor?
Nä, de kan mycket väl hunnit bli 17,5 år gammla de senaste åren, finns nog 57 och 75 åringar också som kör de maskiner jag ser

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.