J
Alfredo Alfredo skrev:
Det går att lagstifta om det också! 😀
Är det inte lättare att lagstifta om cykel förbud isåfall?🫣
Du ska någ se att det blir någon form av förarbevis i framtiden😉

Cykelbanor har samma hastighetsbegränsning som intilliggande allmän väg, cyklar man på en vanlig väg gäller samma hastighetsbegränsning som för övrigt trafik.

• Gilla
tergo och 2 till
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Hur många cyklar har hastighetsmätare🙄
Alla elcyklar. Exaktare än bil också. Testade min mot gps i mobilen och de synca perfekt

J Jansson69 skrev:
Hur många cyklar har hastighetsmätare🙄
Det flesta elcykel har väl det och det är nog den största andelen fortkörarcyklister. Spandexraketerna har ju oftast full instrumentering också.

J
G gaidin skrev:
Det flesta elcykel har väl det och det är nog den största andelen fortkörarcyklister. Spandexraketerna har ju oftast full instrumentering också.
Då borde du skrivit Elcyklar men när du skriver bara cyklar så utgår jag ifrån det!

J Jansson69 skrev:
Då borde du skrivit Elcyklar men när du skriver bara cyklar så utgår jag ifrån det!
Kul kille... 😅

• Älska
Jansson69
  • Laddar…
Första pendling till jobbet idag från förorten. 25 kmh är för långsamt. Det känns mördande segt. Accelerationen upp dit med 70nm mittmotor går fort som fan. Men sedan blir det segt.

• Gilla
Isakare
  • Laddar…
RoTe
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Första pendling till jobbet idag från förorten. 25 kmh är för långsamt. Det känns mördande segt. Accelerationen upp dit med 70nm mittmotor går fort som fan. Men sedan blir det segt.
Ja 25 på cykel är för långsamt, minst 30.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Jag tror du vänjer dig och hamnar i lunken.

Hur långt har du? Hur lång tid tar det?

Jag parkerar en bit bort från jobbet i stan så jag köpte en elsparkcykel. Den går inte så snabbt, jag är tung och uppförsbackarna går trögt men efter ett tag vande jag mig.

Det gick fortare att vänja sig vid den mediokra hastigheten än det gick att vänja sig vid att ansluta sig till er i arbetarklassen igen, jag hoppas det är tillfälligt bara.

G gaidin skrev:
Jag tror du vänjer dig och hamnar i lunken.

Hur långt har du? Hur lång tid tar det?

Jag parkerar en bit bort från jobbet i stan så jag köpte en elsparkcykel. Den går inte så snabbt, jag är tung och uppförsbackarna går trögt men efter ett tag vande jag mig.

Det gick fortare att vänja sig vid den mediokra hastigheten än det gick att vänja sig vid att ansluta sig till er i arbetarklassen igen, jag hoppas det är tillfälligt bara.
7km till jobbet. CA 20 min. Men det beror på hur mycket kaos det är på tranebergsbron verkar det som

• Haha
Intet
  • Laddar…
7km till jobbet. CA 20 min. Men det beror på hur mycket kaos det är på tranebergsbron verkar det som
Det är ju inget. Segt när det är dåligt väder kanske.

G gaidin skrev:
Det är ju inget. Segt när det är dåligt väder kanske.
Måste ner till kvart.. 30 minuter för resa. 1.5 timmar för vinlunch. 2h total lunch

Måste ner till kvart.. 30 minuter för resa. 1.5 timmar för vinlunch. 2h total lunch
Du får övertala krögaren att flytta restaurangen närmre

Annars får du väl trimma lite och bryta mot lagen men det kan ju ge ganska stora konsekvenser om du är onykter vid en kontroll.

Är du inte egen företagare och kan styra dina lunchtider? T o m jag som anställd med flextid hade ju kunnat ta långlunch en gång i veckan utan problem.

G gaidin skrev:
Du får övertala krögaren att flytta restaurangen närmre

Annars får du väl trimma lite och bryta mot lagen men det kan ju ge ganska stora konsekvenser om du är onykter vid en kontroll.

Är du inte egen företagare och kan styra dina lunchtider? T o m jag som anställd med flextid hade ju kunnat ta långlunch en gång i veckan utan problem.
Vinlunch ska imundigas varje dag. :D
Finns en del bistros runt mig faktiskt, men ingen verkar ha lunchöppet, och man vill ju gärna ha sällskapet :p

edit: nej precis över 250w / 25km så är det rattfylla

Vinlunch ska imundigas varje dag. :D
Finns en del bistros runt mig faktiskt, men ingen verkar ha lunchöppet, och man vill ju gärna ha sällskapet :p

edit: nej precis över 250w / 25km så är det rattfylla
Du får mygla undan de tio minuterna någonstans. Prompta en AI att göra din kod så sitter du en timme med rättning i stället för två timmars kodande.

Jag hade en kollega som jobbade som DBA och körde scriptade uppdateringar mot 3-4 kunder samtidigt, en timmes jobb, 3-4 timmars debitering.

Skripten lades det mycket tid på men bara en gång. Han hade ingen elcykel iofs...

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.