66 994 läst ·
1 345 svar
67k läst
1,3k svar
Hur kör folk i landet och andra erfarenheter
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Första pendling till jobbet idag från förorten. 25 kmh är för långsamt. Det känns mördande segt. Accelerationen upp dit med 70nm mittmotor går fort som fan. Men sedan blir det segt.
Jag tror du vänjer dig och hamnar i lunken.AndersMalmgren skrev:
Hur långt har du? Hur lång tid tar det?
Jag parkerar en bit bort från jobbet i stan så jag köpte en elsparkcykel. Den går inte så snabbt, jag är tung och uppförsbackarna går trögt men efter ett tag vande jag mig.
Det gick fortare att vänja sig vid den mediokra hastigheten än det gick att vänja sig vid att ansluta sig till er i arbetarklassen igen, jag hoppas det är tillfälligt bara.
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
7km till jobbet. CA 20 min. Men det beror på hur mycket kaos det är på tranebergsbron verkar det somG gaidin skrev:Jag tror du vänjer dig och hamnar i lunken.
Hur långt har du? Hur lång tid tar det?
Jag parkerar en bit bort från jobbet i stan så jag köpte en elsparkcykel. Den går inte så snabbt, jag är tung och uppförsbackarna går trögt men efter ett tag vande jag mig.
Det gick fortare att vänja sig vid den mediokra hastigheten än det gick att vänja sig vid att ansluta sig till er i arbetarklassen igen, jag hoppas det är tillfälligt bara.
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Du får övertala krögaren att flytta restaurangen närmreAndersMalmgren skrev:
Annars får du väl trimma lite och bryta mot lagen men det kan ju ge ganska stora konsekvenser om du är onykter vid en kontroll.
Är du inte egen företagare och kan styra dina lunchtider? T o m jag som anställd med flextid hade ju kunnat ta långlunch en gång i veckan utan problem.
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Vinlunch ska imundigas varje dag.G gaidin skrev:Du får övertala krögaren att flytta restaurangen närmre
Annars får du väl trimma lite och bryta mot lagen men det kan ju ge ganska stora konsekvenser om du är onykter vid en kontroll.
Är du inte egen företagare och kan styra dina lunchtider? T o m jag som anställd med flextid hade ju kunnat ta långlunch en gång i veckan utan problem.
Finns en del bistros runt mig faktiskt, men ingen verkar ha lunchöppet, och man vill ju gärna ha sällskapet
edit: nej precis över 250w / 25km så är det rattfylla
Du får mygla undan de tio minuterna någonstans. Prompta en AI att göra din kod så sitter du en timme med rättning i stället för två timmars kodande.AndersMalmgren skrev:
Jag hade en kollega som jobbade som DBA och körde scriptade uppdateringar mot 3-4 kunder samtidigt, en timmes jobb, 3-4 timmars debitering.
Skripten lades det mycket tid på men bara en gång. Han hade ingen elcykel iofs...