76 070 läst ·
1 539 svar
76k läst
1,5k svar
Hur kör folk i landet och andra erfarenheter
Ja, de har företräde. Men om jag som cyklist ska rakt fram längs S:t Eriksgatan förbi Västermalmsgallerian skulle jag vilja vara 100% säker på att den lastbil som ska svänga höger in till Fleminggatan har sett mig. Jag bromsar hellre och låter han svänga än att ligga krossad under hans bakhjul och skrika "jag hade företräde"!!AndersMalmgren skrev:
Har man respekt för andra människor så är det enkelt att visa hänsyn😉 Håll dig gärna till Stockholm så slipper vi åtminstone en trafikfara förare i resten av landet🙃AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/gangbangerJ Jansson69 skrev:
Folk i allmänhet verkar mest reta sig på de som kallas Kamikazepiloter, byter filer, snor platser i kön mm.
Men just dessa har mer koll i trafiken, det måste de ju ha för att hitta dessa platser att smita in på, de har oftast koll på sin bils prestanda, bromsar mm.
En krönikör i Tekninkens Värld skrev bland det bästa jag läst när det gäller trafik.
"Sämsta trafikanten är den som inte är i trafiken fast den är det"
Ovanstående kategori tillhör inte den gruppen, de är fullkomligt medvetna om att de är i trafiken och utnyttjar den saken för att komma fram fortare.
Lite kul i ämnet. Jag låg bakom en kö på 5 bilar en morgon, en MB med AMG på bakluckan kom och drog om hela kön, de som satt och sov vaknade nog, V8an är ju ljudlig när alla spjäll står på vid gavel.
Längst fram i kön låg en granne till mig, och denna omkörning kom på tapeten när vi några grannar möttes vid brevlådorna.
"Han körde säkert i 250, jag höll på att köra ner i diket"
För mig var omkörningen helt odramatisk, lång öppen raka med fri sikt åt alla håll och kanter, satt själv och drömde om att kunna åka om, men prestandan i Transiten är inte på topp för att dra 5 bilar i följd även om kön bara rörde sig framåt i 60.
Vidare i diskussionen om omkörningen nämndes att män som kör så där borde få både bil och körkort omhändertaget.
Det roliga då var att en tjej satt bakom ratten i Mercan 😉
Då är vi tillbaka till de som inte är i trafiken, och jag frågar mig varför man ska köra ner i diket för att man blir omkörd ??
Men just dessa har mer koll i trafiken, det måste de ju ha för att hitta dessa platser att smita in på, de har oftast koll på sin bils prestanda, bromsar mm.
En krönikör i Tekninkens Värld skrev bland det bästa jag läst när det gäller trafik.
Ovanstående kategori tillhör inte den gruppen, de är fullkomligt medvetna om att de är i trafiken och utnyttjar den saken för att komma fram fortare.
Lite kul i ämnet. Jag låg bakom en kö på 5 bilar en morgon, en MB med AMG på bakluckan kom och drog om hela kön, de som satt och sov vaknade nog, V8an är ju ljudlig när alla spjäll står på vid gavel.
Längst fram i kön låg en granne till mig, och denna omkörning kom på tapeten när vi några grannar möttes vid brevlådorna.
För mig var omkörningen helt odramatisk, lång öppen raka med fri sikt åt alla håll och kanter, satt själv och drömde om att kunna åka om, men prestandan i Transiten är inte på topp för att dra 5 bilar i följd även om kön bara rörde sig framåt i 60.
Vidare i diskussionen om omkörningen nämndes att män som kör så där borde få både bil och körkort omhändertaget.
Då är vi tillbaka till de som inte är i trafiken, och jag frågar mig varför man ska köra ner i diket för att man blir omkörd ??
Kul att det var en tjej! Hon hade säkert stenkoll. Det brukar mitt kön ha😉Isakare skrev:
Folk i allmänhet verkar mest reta sig på de som kallas Kamikazepiloter, byter filer, snor platser i kön mm.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 294 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Nä. Ni har inte fattat vad respekt är.AndersMalmgren skrev:
Här är en intruktionsvideo om begreppet "respekt". Lyssna och lär.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 921 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 921 inlägg
Stockholmare kör bättre ha dag läst...
Den mörka Audin har parkerat efter den silverfärgade bilen, avstånd mellan dem är ungefär 2 meter. Framför Audin stod min bil parkerad och jag stod parkerad när föraren av Audin "parkerade". Min bil är inköpt för cirka 2 veckor sen och fick bakre kofångaren omlackerad i samband med det... Fanskapet har parkerat sin bil mot min bil och sen lämnar platsen utan en lapp. Bilarna nuddar alltså varandra! Ser inte ut som att jag fått en repa, men ska kolla när jag tvättar bilen. Föraren av Audin kan omöjligt vetat om det blev en repa eller inte, då hans regplåt var dikt an min bil.
Så jävla bra kör man tydligen i Stockholm. 🤬
Funderar på om man ska polisanmäla smitning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den mörka Audin har parkerat efter den silverfärgade bilen, avstånd mellan dem är ungefär 2 meter. Framför Audin stod min bil parkerad och jag stod parkerad när föraren av Audin "parkerade". Min bil är inköpt för cirka 2 veckor sen och fick bakre kofångaren omlackerad i samband med det... Fanskapet har parkerat sin bil mot min bil och sen lämnar platsen utan en lapp. Bilarna nuddar alltså varandra! Ser inte ut som att jag fått en repa, men ska kolla när jag tvättar bilen. Föraren av Audin kan omöjligt vetat om det blev en repa eller inte, då hans regplåt var dikt an min bil.
Så jävla bra kör man tydligen i Stockholm. 🤬
Funderar på om man ska polisanmäla smitning.
Troligtvis, men eftersom vi pratar med varandra är det ju lätt att nämna problemet när man möts på gatan eller i nått annat sammanhang så att parkeringsmissen inte upprepas.Fairlane skrev:
(Likafullt kommer nog alltid nån larminstallatör eller annan tillfällig besökare parkera lika illa som i huvudstaden)