17 703 läst ·
37 svar
18k läst
37 svar
Hur kopplar jag nya tvättmaskin?
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 850 inlägg
Är det en normalstor villacentral så sitter de lodrätt under varandra, dvs i centraler som ha tre rader med säkringar.thestrut skrev:
I mindre centralkapslingar t.ex 2x3 kan de däremot sitter vågrätt.
Hittade en till elcentral i garaget så det verkar ju stämma med mina/våra antaganden
Då äre bara klippa kabeln på nya tvättmaskin då.. Känns lite olustigt men jag antar det är så man gör..
Tänkte att man kanke kunde byta kabeln från den gamla men det verkar vara svårt...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Då äre bara klippa kabeln på nya tvättmaskin då.. Känns lite olustigt men jag antar det är så man gör..
Tänkte att man kanke kunde byta kabeln från den gamla men det verkar vara svårt...
Allt blir mycket bra nu när allt är utrett i alla detaljer och du tom har den gamla inkopplingen som facit att följa när du kopplar in din nya maskin. Som du ser är allt som nytt i din brytare och inget kommer att bli annorlunda eller fel om du är noga och gör allt lika med dragavlastning och anslutning av trådarna.
Det ser ut som att det inte finns i dag på din apparat, att fixa en ny kan nog bli svårt men lägg upp en bild på kåpan på strb. så kan nog någon hjälpa dig att finna en lösning.thestrut skrev:
OK eller INTE beror på hur långt ifrån duschmunstycket som apparaten sitter.
(garderar här, möjligen skall hela TM ses i ett stycke så om TM står nära duschen men strömställaren är placerad "långt" på sidan" så skall ändå tätningsmembran monteras)
Om du idag köper en brytare till TM/TT så följer det "Norwesco" med ett membran med ett alt. två hål för anslutningskablarna.
har precis skruvat tillbaka allt och det lyste iaf på tvättmaskin 
nu äre bara att jusera in benen och sedan provvätta=)
tack för all hjälp=)
nu äre bara att jusera in benen och sedan provvätta=)
tack för all hjälp=)
Lite silicon duger istället för membran.
Klicka här för att svara