Hejsan!

Gamla tvättmaskinen hade en gängad slang för utloppet av vatten. Nya maskinen har det inte. Vad behöver jag för adapter för att koppla ihop detta?

Bifogar bild på avloppsröret och nya slangen

• Avloppsrör med gängad öppning och ny, slät slangände under diskbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
Jorel03
  • Laddar…
Suvi5700
I Igelknorr skrev:
Hejsan!

Gamla tvättmaskinen hade en gängad slang för utloppet av vatten. Nya maskinen har det inte. Vad behöver jag för adapter för att koppla ihop detta?

Hur der det ut längre ner. Finns spillmuffar som kanske går att få ner i röret. Finns det en skarv under böjda röret?

• Gilla
pette
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Hur der det ut längre ner. Finns spillmuffar som kanske går att få ner i röret. Finns det en skarv under böjda röret?
finns inget längre ner, bara rakt ner. Innan böjen är kopplad till varmvattenberedarens utventil/säkerhetsventil eller vad det heter.

Jag kan inget om VVS. Är det lättare att byta ut rördelarna om detta är något gammalt fuffens?

• Grå plaströr och kopplingar under en varmvattenberedare med säkerhetsventil i ett utrymme, synliga genom en rund öppning i en vägg.
    Skapa konto
J
Köp en fläns för slanganslutning och hänga, eller dra på tätband och rörklämma. Det är inte något högt tryck, bara det blir tätt

Bästa svaret

Eller passa på att byta till ett modernt vattenlås med den anslutning du behöver

• Gilla
Igelknorr och 1 till
  • Laddar…
J Jorel03 skrev:
Köp en fläns för slanganslutning och hänga, eller dra på tätband och rörklämma. Det är inte något högt tryck, bara det blir tätt
Har du exempel på en produkt? Tror det är det jag letat efter utan resultat

Krilleman
I Igelknorr skrev:
Hejsan!

Jag misstänker starkt att denna artikel passat för ditt ändamål.

https://rorfokus.se/produkt/anslutn...MI47i91biQkgMVgimiAx3czjIrEAQYASABEgIqZ_D_BwE

Anslutningssats för disk- och tvättmaskinsavlopp, inklusive gummipackning och plastbeslag, avsedd för Ifo och Nolato.
Skapa konto

• Gilla
The Dankster och 2 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Eller passa på att byta till ett modernt vattenlås med den anslutning du behöver
Jag körde på detta, snabbt och lätt fixat. Tack för förslaget 👍

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.