Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Vad vill du tillföra med detta trams? Har du inget bättre för dig? Det finns några trådar under "off topic" som kanske skulle passa sig bättre.
Må uppfattas som trams. Men visst verkar det vara många "Goda Råd", från flera som antar både det ena å andra... ?

Känns ut som om mycket kan gå fel för TS, som inte alls har kunskaper inom området.

H Hybro skrev:
Må uppfattas som trams. Men visst verkar det vara många "Goda Råd", från flera som antar både det ena å andra... ?

Känns ut som om mycket kan gå fel för TS, som inte alls har kunskaper inom området.
Det låter som om du ogillar de råd som TS fått innan du skrev dina inlägg. Jag kan bara vända det emot dig och påstå att du saknar kunskap och förolämpar dem som givit råd i tråden. Var snäll och skaffa dig en egen tråd.

Men nu ville jag veta hur du drar säkra slutsatser av dessa mätningar, inga gissningar.
En tråd kan vara spänningssatt av flera olika orsaker.
Grundproblemet är att vi inte vet om det suttit en strömbrytare där förut. TS är otydlig. Dosan liknar inte en A-dosa för strömställare, utan mer en kopplingsdosa. Och vi vet inte åldern på denna installation, dvs om blå är nolla, även om det finns en grön/gul ledare där.
Kunskap om anläggningen är ofta det viktigaste att börja med, men TS verkar ha försvunnit.
Man behöver öht inte mäta nånting om man litar på det man ser och får en förklaring till hur strömbrytaren är inkopplad på bild.
Känns som att TS gissat sig till och kopplat strömbrytaren själv, tagit bild och sen lagt ut på ett forum. Frågan och inlägget i sig är väldigt luddig och skulle behöva mer kontext för att kunna ge mer konkreta svar.

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Det låter som om du ogillar de råd som TS fått innan du skrev dina inlägg. Jag kan bara vända det emot dig och påstå att du saknar kunskap och förolämpar dem som givit råd i tråden. Var snäll och skaffa dig en egen tråd.
Hur var det nu med att pillra själv, utan nödig kännedom?

Har inte alls misstyckt något om skribenters råd.

Over and out🙄

mrmatroy mrmatroy skrev:
Känns som att TS gissat sig till och kopplat strömbrytaren själv, tagit bild och sen lagt ut på ett forum. Frågan och inlägget i sig är väldigt luddig och skulle behöva mer kontext för att kunna ge mer konkreta svar.
TS ville kanske bara kolla om det nappade och det gjorde det ju. Ser verkligen arrangerat ut de flesta som kommer in med frågor av den klassen brukar ha någon aning och fylla på svaren med lite uppföljning.

• Gilla
Hybro och 1 till
  • Laddar…
Tack... Något sådant tycker jag också.

H Hybro skrev:
Har inte alls misstyckt något om skribenters råd.
Jo det gjorde du i förra inlägget.
H Hybro skrev:
Over and out🙄
Jag ser fram emot det.

• Gilla
Schäfer
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.