Den mätaren visar olika beroende på om fasen sitter till höger eller vänster i uttaget och det är inget fel utan helt normalt. Så om det indikerar N/L reverse är det inget fel när det gäller i Sverige, i vissa andra länder har man däremot alltid fas på samma sida och i dom länderna skulle det indikera ett fel
Det vet jag. Alla uttag visar h eller v fas utom 16A som visade jordfel.E elmont skrev:Den mätaren visar olika beroende på om fasen sitter till höger eller vänster i uttaget och det är inget fel utan helt normalt. Så om det indikerar N/L reverse är det inget fel när det gäller i Sverige, i vissa andra länder har man däremot alltid fas på samma sida och i dom länderna skulle det indikera ett fel
Läser man recensionerna så hittar man alldeles i början:
Är inkoppling av fas och nollans placering skiftade i vägguttaget mot vad som är rätt enligt testaren, så larmar testaren för Pe open, skulle ha larmat för L/N revers. Vänder man på testaren ett halft varv visar testaren OK.
Är inkoppling av fas och nollans placering skiftade i vägguttaget mot vad som är rätt enligt testaren, så larmar testaren för Pe open, skulle ha larmat för L/N revers. Vänder man på testaren ett halft varv visar testaren OK.
Vi testade att vända, blev samma.D Dilato skrev:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 815 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 815 inlägg
Väldigt svårt att få klara svar, vad det verkar. Får du resultatet PE Open? Alltså att enbart PE markerar rött och inga andra lysdioder samtidigt?
Då hade jag absolut kollat upp det då det tyder på fuskjordat uttag.
Då hade jag absolut kollat upp det då det tyder på fuskjordat uttag.
Folk försöker ju hjälpa dig så du inte har ett uttag som är direkt farligt, bara för att en elektriker säger något behöver det inte vara en universell sanning. Har träffat både bra och dåliga elektriker, alla kan ha en trött dag och tänkt fel.