J Johannes Lindfors skrev:
Stort tack!
Tacksam om du kunde skicka en länk på en kontaktor som skulle fungera för 12VAC? När jag söker hittar jag bara enorma med 3moduler i bredd…

Förresten, klarar kretskortets DRY-contact 230VAC? När man läser på nätet om detta så står det att dessa lösningar ofta används för reläer och lågspänningssystem, max 50 V…
dock står det inte ett ord i manualen från Hayward. Endast den bilden på kretskortet som jag bifogat. Och Folkpool är ju inte superhjälpsamma här, de menar att detta får jag ta med en elektriker. Och den elektriker jag anlitat vet inte heller…
Se #15 så stämmer bara det du visar på bilden med vad du verkligen har är det inget att tveka på.

Tacksam om du kunde skicka en länk på en kontaktor som skulle fungera för 12VAC? När jag söker hittar jag bara enorma med 3moduler i bredd…
Om du söker på relä istället kommer du nog närmre det du vill ha. Jag testade och hittar då tex detta som passar bra i ditt fall.

Eldon arbetsströmrelä

• Gilla
Johannes Lindfors
  • Laddar…
Nu har jag varit ut i garaget och fotat hur klorinatorn ser ut på insidan. Här syns det lite skapare. Då kanske det med säkerhet går att avgöra om DRY-Filter Pump-kontakten kan nyttjas för 230VAC styrsignal till kontaktor för huvudmatning av cirkulationspump.

Inre komponenter och kretskort i en klorinator med kablar och en spole.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Insida av en klorinator med kretskort, ledningar och kopparlindade ringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Bo.Siltberg och 1 till
  • Laddar…
Bo läste helt rätt. Det står 250v 10A cos 1.0 på reläet. Du kan alltså utan problem koppla kontaktorn via det reläet. Fin pool för övrigt :)

• Gilla
Bo.Siltberg och 1 till
  • Laddar…
GK100 GK100 skrev:
Om du söker på relä istället kommer du nog närmre det du vill ha. Jag testade och hittar då tex detta som passar bra i ditt fall.

Eldon arbetsströmrelä
Stort tack!

D dennis_f skrev:
Bo läste helt rätt. Det står 250v 10A cos 1.0 på reläet. Du kan alltså utan problem koppla kontaktorn via det reläet. Fin pool för övrigt :)
Super!

Tack för alla som hjälpt mig få klarhet i detta.

Nu är bara frågan vilken elektriker i Örebroregionen jag skall kontakta, för att få detta fixat. Min tidigare elektriker verkar inte direkt på hugget att koppla detta åt mig, Det har dessutom inte blivit som jag velat ha det tidigare.

Känner ni någon, eller bor i närheten och vill ha ett snabbt extrajobb, skicka ett PM, eller skriv i tråden.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.