480 läst ·
7 svar
480 läst
7 svar
Kan man koppla vattenburen golvvärme till befintligt element i kökstil
Hej,
Jag har en fråga om det går att koppla på vattenburen golvvärme till mitt befintliga kök samt tillbyggnad från det befintliga radiatorsystemet.
Jag har idag ett element vid köket, se bild. Min tanke är att använda den anslutningen för att försörja golvvärme i befintliga köket samt tillbyggnad på ca 15 m² .
Var är det lämpligast att placera fördelaren – kan man bygga in den i väggen vid övergången mot tillbyggnaden?
Jag har en fråga om det går att koppla på vattenburen golvvärme till mitt befintliga kök samt tillbyggnad från det befintliga radiatorsystemet.
Jag har idag ett element vid köket, se bild. Min tanke är att använda den anslutningen för att försörja golvvärme i befintliga köket samt tillbyggnad på ca 15 m² .
Var är det lämpligast att placera fördelaren – kan man bygga in den i väggen vid övergången mot tillbyggnaden?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 311 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 311 inlägg
Sen behöver du en shunt som blandar in kallvattten i radiatorvattnet innan det går ut i golven. Du vill inte ha 50-gradigt vatten cirkulerande i golvet, förutom att det blir svårt att gå på golven kommer parkett/laminatgolv etc. bli förstört.
Klicka här för att svara