28 094 läst ·
536 svar
28k läst
536 svar
Hur kan vi stödja Ukraina?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Tråden gällde väl ideer och förslag om HUR vi kunde bidra med hjälp till Ukraina? Eller??
INTE en massa barnsliga påståenden från självutnämnda "experter" om felbedömningar som yrkesfolk inom svenskt försvar, industri och politik gjort.
Det trillför inte läget i Ukraina någonting.
INTE en massa barnsliga påståenden från självutnämnda "experter" om felbedömningar som yrkesfolk inom svenskt försvar, industri och politik gjort.
Det trillför inte läget i Ukraina någonting.
Nej det har jag aldrig skrivit?P pmd skrev:
Idag kom ny info om att 2 brandmän ska lämna med två ambulanser för överlämning i Berlin. Båda från min by =)
Jag hade också kunnat köra ner en bil en helg.
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
En kanal jag följer ger några bra tips på hur man kan bidra
För övrigt håller jag med Ian, det är alldeles för jobbigt vara sportskytt i Sverige. Råkar du missa förnya licenensen så blir det direkt illegalt vapeninehav vilket är lite hårt
För övrigt håller jag med Ian, det är alldeles för jobbigt vara sportskytt i Sverige. Råkar du missa förnya licenensen så blir det direkt illegalt vapeninehav vilket är lite hårt
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Jo Patriot är klart ålderstiget jämfört med Iron Dome.(som bevisligen fungerar)AndersMalmgren skrev:
Ukraina försökte få tag Iron Dome missilbatterier via USA som då Israel sa nej till.
https://www.timesofisrael.com/israe...e-to-ukraine-fearing-russian-reaction-report/
Utvecklingen av patriot stannade inte när de kom ut på förband. Den version som Sverige har är den senaste.
Renoverare
· Stockholm
· 20 214 inlägg
Man kan inte bygga fred genom att kriga mera och mer vapen.