Status
Inte öppen för fler kommentarer.
F
Tråden gällde väl ideer och förslag om HUR vi kunde bidra med hjälp till Ukraina? Eller??
INTE en massa barnsliga påståenden från självutnämnda "experter" om felbedömningar som yrkesfolk inom svenskt försvar, industri och politik gjort.
Det trillför inte läget i Ukraina någonting.
 
  • Gilla
heimlaga och 2 till
  • Laddar…
P
P pmd skrev:
Har regeringen klagat? Det borde den väl inte göra med tanke på att ukrainska medborgare nu får komma till EU utan visum och stanna upp till ett år (till att börja med).
Nej det har jag aldrig skrivit?

Idag kom ny info om att 2 brandmän ska lämna med två ambulanser för överlämning i Berlin. Båda från min by =)
Jag hade också kunnat köra ner en bil en helg.
 
  • Gilla
heimlaga
  • Laddar…
En kanal jag följer ger några bra tips på hur man kan bidra


För övrigt håller jag med Ian, det är alldeles för jobbigt vara sportskytt i Sverige. Råkar du missa förnya licenensen så blir det direkt illegalt vapeninehav vilket är lite hårt
 
Redigerat:
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ungefär lika värdelös som f35. Japp precis som med Finland och f35 de köpte inte det över gripen för att f35 är bättre utan för att de fick en bra deal med handelsavtal osv.
Det hade varit intressant med ett kvantitativt svar.
 
P
Rkarlsson skrev:
Nej det har jag aldrig skrivit?
Vad betyder "det är såklart inte regeringen med på"?
 
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
En kanal jag följer ger några bra tips på hur man kan bidra
Kan du sammanfatta tipsen?
 
P pmd skrev:
Kan du sammanfatta tipsen?
Det är olika sätt man kan skänka pengar till militären osv. Början på klippet.
 
P pmd skrev:
Det hade varit intressant med ett kvantitativt svar.
Den skjuter ner färre hot än den borde. Stora driftproblem osv. Under attacken mot
Saudiarabien visade de sig helt verkningslösa
 
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Den skjuter ner färre hot än den borde. Stora driftproblem osv.
Intressant. Vilken generation av Patriot gäller det för?
Under attacken mot Saudiarabien visade de sig helt verkningslösa
Var finns en utredning om det?
 
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är olika sätt man kan skänka pengar till militären osv. Början på klippet.
Man behöver inte ens titta på videon. Länkar finns i videobeskrivningen. :D
 
P pmd skrev:
Intressant. Vilken generation av Patriot gäller det för?

Var finns en utredning om det?
The google force is not strong with this one :D
 
Redigerat:
Utvecklingen av patriot stannade inte när de kom ut på förband. Den version som Sverige har är den senaste.
 
D Daniel 109 skrev:
Utvecklingen av patriot stannade inte när de kom ut på förband. Den version som Sverige har är den senaste.
Sverige har väl PAC3? Alltså inte den allra senate PAC4. Det är iallafall PAC3 som failade totalt i suadi.
 
  • Gilla
Rasputitsa
  • Laddar…
Man kan inte bygga fred genom att kriga mera och mer vapen.
 
  • Gilla
paralun
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.