Status
Inte öppen för fler kommentarer.
A
Magnus E K Magnus E K skrev:
Ja, om du ställs mot en övermäktig fiende är det bättre att ge upp än att kämpa emot. Civilbefolkningen i Ukraina har inte bara Putin att vara rädd för, även deras egen president är farlig för dem om han vägrar ge upp.

Sen har vi ju alla sanktionerna; om Putin ställer orimliga krav i fredsförhandlingarna så kommer sanktionerna kvarstå.
Ryssen är inte övermäktig. Ryssen är lika världelös som du är en ynkrygg.
Läs på lite om kriget istället för att skriva skit.
 
  • Gilla
pmd och 4 till
  • Laddar…
A Anders99999999 skrev:
Ryssen är inte övermäktig. Ryssen är lika världelös som du är en ynkrygg.
Läs på lite om kriget istället för att skriva skit.
Även om anfallaren är numerärt överlägsen måste man kämpa emot och kasta ut angriparen, Finland har gjort det och är fortfarande ett fritt land.
Ukraina kommer aldrig sluta kämpa för sin frihet och vi från Sverige bör göra vad vi kan för att stödja med vapen och pengar.
 
  • Gilla
Peter_Bromma och 6 till
  • Laddar…
A
F fribygg skrev:
Även om anfallaren är numerärt överlägsen måste man kämpa emot och kasta ut angriparen, Finland har gjort det och är fortfarande ett fritt land.
Ukraina kommer aldrig sluta kämpa för sin frihet och vi från Sverige bör göra vad vi kan för att stödja med vapen och pengar.
Varför citerar du mig? Jag besvarade en person som inte tycker vi ska stötta Ukraina med vapen.

Men i vilket fall, Ryssarna är pinsamt dåliga.

https://cornucopia.se/2022/03/uppda...bning-och-folkmord-fortsatter/#comment-618879
 
  • Gilla
Boilerplate4U
  • Laddar…
A Anders99999999 skrev:
Varför citerar du mig? Jag besvarade en person som inte tycker vi ska stötta Ukraina med vapen.

Men i vilket fall, Ryssarna är pinsamt dåliga.

[länk]
Du påstod att ryssen inte är övermäktig, att anfallaren är övermäktig anser jag inte vara något skäl att sluta kämpa för sin frihet. Syltryggar lägger sig, Ukrainarna kommer att försvara sitt land och förhoppningsvis kasta ut inkräktare om vi i väst kan hjälpa till med vapen och förnödenheter.
 
A
F fribygg skrev:
Du påstod att ryssen inte är övermäktig, att anfallaren är övermäktig anser jag inte vara något skäl att sluta kämpa för sin frihet. Syltryggar lägger sig, Ukrainarna kommer att försvara sitt land och förhoppningsvis kasta ut inkräktare om vi i väst kan hjälpa till med vapen och förnödenheter.
Jag håller helt med dig.
 
A Anders99999999 skrev:
Jag håller helt med dig.
Nu vet du varför jag citerade dig, hade det gått att skicka pm till dig skulle jag inte behöva ta upp plats i denna tråd med självklarheter.
 
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
The google force is not strong with this one :D
Du har ju redan tagit reda på det, så den totala arbetsinsatsen blir lägre om du bara berättar.
 
P
K Karl Olssvan skrev:
Man kan inte bygga fred genom att kriga mera och mer vapen.
Det stämmer delvis. Man kan stoppa krig genom att ha mer vapen än fienden, men sen måste man se till att fienden inte längre är en fiende.
 
P pmd skrev:
Du har ju redan tagit reda på det, så den totala arbetsinsatsen blir lägre om du bara berättar.
Jag hittar inte vad Sverige kör dock. suadi kör PAC3. Jag tror inga länder utom USA fått PAC4
 
Enligt länken ovan har vi en version som bara är ute på ett fåtal förband i USA än. Även om de inte nämner vilken version det är.
 
D Daniel 109 skrev:
Enligt länken ovan har vi en version som bara är ute på ett fåtal förband i USA än. Även om de inte nämner vilken version det är.
Kan ju faktiskt vara PAC4 då. Frågan är hur mycket bättre den är. Den är ju trots allt utvecklad av jänkare :crysmile:
 
  • Gilla
Boilerplate4U
  • Laddar…
Boilerplate4U
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Kan ju faktiskt vara PAC4 då. Frågan är hur mycket bättre den är. Den är ju trots allt utvecklad av jänkare :crysmile:
Jag antar att ni diskuterar "Patriot Advanced Affordable Capability 4" (PAAC-4) eller är PAC4 något annat?
 
Redigerat:
Boilerplate4U Boilerplate4U skrev:
Jag antar att ni diskuterar "Patriot Advanced Affordable Capability 4" (PAAC-4) eller är PAC4 något annat?
Same, same, inte ens konsekventa namn kan de ha
 
  • Gilla
Boilerplate4U
  • Laddar…
S sjoelund skrev:
Att bara flyga planet är ganska enkelt. Om simulatorn de hade på Saab är helt realistisk så kunde jag ta av och landa med ett par minuters instruktion (eller hjälp på radio). Men det är en hel del knappar för vapensystemet, du behöver ha folk på marken att tanka, ladda om, etc, etc.

Jag är lite osäker på att skicka upp ett plan för 1 miljard med en snabbutbildad pilot. Sverige skickade pansarskott för 100 miljoner och det verkade svida för försvarsministern att ge bort.
Att flyga det är en sak. Att bli en stridspilot är en helt annan. Det kräver massor av träning, erfarenhet och teori.
 
  • Gilla
Tullen127
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.