28 094 läst ·
536 svar
28k läst
536 svar
Hur kan vi stödja Ukraina?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Ryssen är inte övermäktig. Ryssen är lika världelös som du är en ynkrygg.Magnus E K skrev:
Ja, om du ställs mot en övermäktig fiende är det bättre att ge upp än att kämpa emot. Civilbefolkningen i Ukraina har inte bara Putin att vara rädd för, även deras egen president är farlig för dem om han vägrar ge upp.
Sen har vi ju alla sanktionerna; om Putin ställer orimliga krav i fredsförhandlingarna så kommer sanktionerna kvarstå.
Läs på lite om kriget istället för att skriva skit.
Även om anfallaren är numerärt överlägsen måste man kämpa emot och kasta ut angriparen, Finland har gjort det och är fortfarande ett fritt land.A Anders99999999 skrev:
Ukraina kommer aldrig sluta kämpa för sin frihet och vi från Sverige bör göra vad vi kan för att stödja med vapen och pengar.
Varför citerar du mig? Jag besvarade en person som inte tycker vi ska stötta Ukraina med vapen.F fribygg skrev:
Men i vilket fall, Ryssarna är pinsamt dåliga.
https://cornucopia.se/2022/03/uppda...bning-och-folkmord-fortsatter/#comment-618879
Du påstod att ryssen inte är övermäktig, att anfallaren är övermäktig anser jag inte vara något skäl att sluta kämpa för sin frihet. Syltryggar lägger sig, Ukrainarna kommer att försvara sitt land och förhoppningsvis kasta ut inkräktare om vi i väst kan hjälpa till med vapen och förnödenheter.A Anders99999999 skrev:
Jag håller helt med dig.F fribygg skrev:
Jag fick i alla fall intrycket av att det inte var en version som är gängse i USAs förband än.AndersMalmgren skrev:
https://podcasts.google.com/feed/aH...QkfYCahcKEwjAjtmhh8n2AhUAAAAAHQAAAAAQHg&hl=sv
Renoverare
· Stockholm
· 20 213 inlägg
Enligt länken ovan har vi en version som bara är ute på ett fåtal förband i USA än. Även om de inte nämner vilken version det är.
Renoverare
· Stockholm
· 20 213 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
· CEO Tomteverkstan Nordpolen
· 2 414 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
- CEO Tomteverkstan Nordpolen
- 2 414 inlägg
Jag antar att ni diskuterar "Patriot Advanced Affordable Capability 4" (PAAC-4) eller är PAC4 något annat?AndersMalmgren skrev:
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 20 213 inlägg
Att flyga det är en sak. Att bli en stridspilot är en helt annan. Det kräver massor av träning, erfarenhet och teori.S sjoelund skrev:Att bara flyga planet är ganska enkelt. Om simulatorn de hade på Saab är helt realistisk så kunde jag ta av och landa med ett par minuters instruktion (eller hjälp på radio). Men det är en hel del knappar för vapensystemet, du behöver ha folk på marken att tanka, ladda om, etc, etc.
Jag är lite osäker på att skicka upp ett plan för 1 miljard med en snabbutbildad pilot. Sverige skickade pansarskott för 100 miljoner och det verkade svida för försvarsministern att ge bort.