Status
Inte öppen för fler kommentarer.
F
Maskintok skrev:
Det du.
;)
får väl se om det blir inkallelseorder så blir det isåfall samma sak här:cool:
Den här tråden blir bara bättre och bättre. Självbilden är total…. En självförverkligande James Bond i HellyHansen fiberpäls och en motorsåg i hölster.
 
  • Haha
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 4 till
  • Laddar…
P
F fsn skrev:
Den här tråden blir bara bättre och bättre. Självbilden är total…. En självförverkligande James Bond i HellyHansen fiberpäls och en motorsåg i hölster.
inte riktigt men kul bild.. :crysmile:
 
F
Maskintok skrev:
Exakt?
vilja eller redovisningsplikt?
välj själv, men det blir lite löjligt. Man undrar ju om du tullat på helgens 7,2% redan idag?
 
Nu ska vi vända på detta.

Vi räknar på en thailändsk pilot som exempel.
Detta är räkneexempel så siffror är inte 100%

Genomsnittligt lön i landet är 5000 SEK i månaden...som stridspilot har de kanske 20-30000 i månaden.
En pensionerad pilot kanske har 10-1500 i pension.
Om de får 60-70000 för en månad i Ukraina.

Vad gör det så orimligt att de skulle ställa upp?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
F
P pmd skrev:
Hörni grabbar (för i den här grabbiga tråden tvivlar på att det finns andra än grabbar), är det inte dags att överge TV-spelsfantasierna och börja diskutera vad vi som individer kan göra för att stödja Ukraina?
EXAKT! De här Rambofantasierna hjälper ingen.
 
  • Gilla
sonabr4000
  • Laddar…
P
F fsn skrev:
välj själv, men det blir lite löjligt. Man undrar ju om du tullat på helgens 7,2% redan idag?
aj aj den var lite väl nära ett påhopp..
Och nej jag har inte druckit något med alkohol sedan i lördags.

Du tror att det är bara vissa som kan något och andra är värdelösa?
som de som har militärisk bakgrund och åker till Ukraina.. de är alltså inte kunniga på något sätt?
De kan vara fd befäl eller ha elitutbildning..
 
P pmd skrev:
Nä, glöm nu Bigglesfantasierna och börja fundera på vad vi kan göra istället.
Du kan ju åka ner som frivillig soldat
 
  • Gilla
  • Arg
sonabr4000 och 1 till
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
Nja det räcker att Ryssland ser till att varken Ukraina eller de exporterar vete till Egypten..
brödkravallerna 1977 fick 70 personer att mista livet..80% av landets vete kommer från import.. från dessa länder och bröd är 60 % subventionerat...
Skördarna i både Ukraina och Ryssland riskerar att bli radikalt mindre i år. Terminspriserna på vete på ett halvårs sikt är höga.
Det kommer att drabba många länder, främst i MENA. Ryssland och Ukraina står tillsammans för cirka en tredjedel av världsproduktionen av vete.
 
P
P pmd skrev:
Skördarna i både Ukraina och Ryssland riskerar att bli radikalt mindre i år. Terminspriserna på vete på ett halvårs sikt är höga.
Det kommer att drabba många länder, främst i MENA. Ryssland och Ukraina står tillsammans för cirka en tredjedel av världsproduktionen av vete.
Jo jag vet det.. Och att Egypten håller andan inför vad som skall ske i detta..
Det bådar inte gott för dem...
 
P
F frasen_36 skrev:
EXAKT! De här Rambofantasierna hjälper ingen.
Rambo stred väl mot Sovjet mest..
Vad skulle denna figur hitta att strida emot isåfall? putin?
 
S
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi lyckades skicka 8k soldater till finland under finska vinterkriget och upprätthålla vår neutrala status. Så det är ju inte omöjligt.
Tänk efter litet..det var väl ganska ont om kärnvapen på den tiden...!!
 
P
Maskintok skrev:
Vart har skoge lagt fram ett faktapåstående?
Därt! :p
I inlägg #156 uttalade jag mig inte om vad skoge har påstått. Jag påpekade att det är skillnad på en åsikt och ett faktapåstående. Notera att ingen efterfrågar källor till åsikter, bara till påståenden.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi lyckades skicka 8k soldater till finland under finska vinterkriget och upprätthålla vår neutrala status. Så det är ju inte omöjligt.
ca 10.000 frivilliga tog sig till Finland innan kriget var över.
Vi skickade ingen..
 
P
Maskintok skrev:
vem har avsett 80-110 år sedan?
Alla som har föreslagit att Ukraina ska hyra in lego-piloter. Biggles-wannabees.
en pilot som flugit säg mig under utbildning men sedan Inte valt att stanna i militära har fortfarande utbildningen i ryggen inom rimliga år..
Nej.
 
  • Gilla
sonabr4000
  • Laddar…
P
P pmd skrev:
Därt! :p
I inlägg #156 uttalade jag mig inte om vad skoge har påstått. Jag påpekade att det är skillnad på en åsikt och ett faktapåstående. Notera att ingen efterfrågar källor till åsikter, bara till påståenden.
Det ska jag komma ihåg..
Då jag anser att det inte stämmer...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.